آفتاب
در رونمایی از آلبوم «شبت خوش باد، من رفتم» مطرح شد

درخواست محمد سریر از رسانه ملی/ بازار موسیقی ایران حال خوبی ندارد

درخواست محمد سریر از رسانه ملی/ بازار موسیقی ایران حال خوبی ندارد

محمد سریر در مراسم رونمایی از آلبوم «شبت خوش باد، من رفتم» به آهنگسازی و خوانندگی علی تفرشی از مسوولان صدا و سیما درخواست کرد تلاششان را برای معرفی موسیقی اصیل و سالم به جامعه ایرانی بیشتر کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از آلبوم «شبت خوش باد، من رفتم» به آهنگسازی و خوانندگی علی تفرشی یکشنبه پنجم مهر ماه با حضور تعدادی از هنرمندان و اهالی موسیقی در سالن اشراق تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

ایلیا منفرد خواننده و آهنگساز موسیقی پاپ که اجرای این برنامه را به عهده داشت در ابتدای مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فاجعه منا و درگذشت بانو هما روستا بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون توضیح داد: اتفاقات اخیر تلخی غم انگیزی را در جامعه ما به وجود آورده است. من و علی تفرشی خاطرات زیادی از استاد سمندریان و همسر تازه درگذشته این هنرمند بانو هما روستا داریم. از این جهت برای من و او ضایعه درگذشت هما روستا اتفاق بسیار تلخ و غم انگیزی است که از جانب خودم و هنرمندان شرکت کننده در این مراسم مراتب تسلیت خود را ابراز می کنم.

وی با اشاره به رونمایی از پنجمین اثر موسیقای علی تفرشی گفت: امیدوارم روزی در این سرزمین شاهد باشیم که برای مراسم رونمایی کتاب یا یک آلبوم موسیقی، به قدری علاقه مند و مشتاق حضور داشته باشد که این قبیل برنامه‌ها حتی در استادیوم آزادی برگزار شود.

علی تفرشی از خوب های موسیقی ایران است

محمد سریر رییس هیات مدیره خانه موسیقی نیز در این مراسم با اشاره به آشفتگی تامل برانگیز فضای کنونی موسیقی کشورگفت: طی سال های اخیر جریانی در موسیقی کشور پدید آمده که باعث به وجود آمدن نوعی سرگشتگی، سردرگمی و آشفتگی در ذائقه شنیداری جامعه شده و کسی هم دراین بین نمی داند چه باید بکند. در این میان معدود چهره هایی هستند که راه جدی و موقری را در آثارشان پیش برده اند و به آن وفادار مانده اند.

وی افزود: ستون مهم موسیقی ما ادبیات و شعر است. موسیقی در ایران پیام رسان ادبیات است و این ریشه در تاریخ ما دارد. کسانی که در تاریخ موسیقی ایران به ماندگاری رسیده اند، چهره هایی هستند که به ادبیات نزدیک بوده اند و شناخت کافی از این حوزه داشته اند و به موسیقی ملی و ادبیات کهن این سرزمین احترام گذاشته اند. من اعتقاد دارم علی تفرشی از خوب‌های موسیقی ایرانی است که با نگاهی ملی به موسیقی اصیل ایرانی و علاقه و پایه‌های قوی علمی، توانسته قابلیت‌های بالایش را به نمایش بگذارد.

این آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: ۹۰ درصد آثاری که به شوراهای تعیین صلاحیت دفتر موسیقی می آیند، به نظر من توهین به شعور و انسانیت است ولی در کمال تعجب می بینیم که حمایت و استقبال قشر عام مردم را به خود می بینند. متاسفانه سال هاست که رسانه ملی در یک سردرگمی پیچیده درباره موسیقی به سر می برد که این ماجرا زودتر باید به نتیجه برسد. این رسانه باید هر چه زودتر تلاش هایش را برای معرفی موسیقی اصیل و سالم به جامعه ایرانی بیشتر و بیشتر کند.

وسواس های زیاد آقای خواننده

محمدرضا آقایی عضو گروه «ایده» و از نوازنده های آلبوم «شبت خوش باد، من رفتم» هم در این مراسم درباره مراحل تولید این آلبوم موسیقایی گفت: این آلبوم در شرایط سختی ضبط شد و وسواس های آقای تفرشی باعث شد مراحل تولید این آلبوم به درازا بکشد. ولی نتیجه کار طوری بود که هم خودمان و هم کسانی که آلبوم را شنیده اند، از آن رضایت کامل دارند.

آقایی ادامه داد: اواخر امسال گروه ایده این آلبوم را در تهران و ارومیه روی صحنه خواهد برد این در حالی است که  از اردیبهشت سال آینده نیز برنامه هایی برای اجرا در اروپا و آمریکا داریم که امیدوارم سفیران فرهنگی و هنری خوبی برای کشور عزیزمان باشیم.

علی تفرشی خواننده آلبوم «شبت خوش باد، من رفتم» نیز در این جلسه رونمایی بیان کرد: همیشه دوست داشتم که موسیقی ایرانی را با سازهای خوش رنگ و لعاب تلفیق کنم و امروز احساس می کنم که توانسته ام به این آرزوی دیرینه دست پیدا کنم. ما از سال ۸۷ در جشنواره موسیقی فجر به همراه گروه ایده توانستیم مقام نخست را از آن خود کنیم که از همان جا احساس کردم کار ما سخت تر هم شده است بنابراین با وسواس بیشتری روی آثار دقیق شدیم که نهایتا این آلبوم در ۹ قطعه با وسواس و آرامش تولید شد.

بازار موسیقی ایران حال خوبی ندارد

این خواننده با اشاره به اینکه  در این آلبوم زیاد به بازار موسیقی کشور فکر نکرده ام، تصریح کرد: بازار این روزهای موسیقی در آشفتگی بدی به سر می برد و شاید یکی از دلایل دوری چند ساله من نیز همین نوع موسیقی هایی بود که غالب شده اند. بنابراین نهایت  تلاشم این بود که در این بازار گل آلود فرو نروم. به هر ترتیب  این آلبوم و آثار و موسیقی ای که در آن است را دوست دارم زیرا سلیقه شخص من و همه اعضای گروه است که امیدواریم مورد توجه دوستداران این قبیل فضاها نیز قرار بگیرد.

محمد سریر، مجید اخشابی، امیر بکان، ایلیا منفرد، فرهاد برنجان، علی جعفری پویان، حسین شریفی، حسن فراهانی،  محمدرضا چراغعلی، امیر حسین سمیعی، مصطفی پاشایی، حمید رضا آداب، کیارش حسن زاده، مهرداد شهسوارزاده، کیان مقدم از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

آلبوم «شبت خوش باد، من رفتم» با امتیاز موسسه «آوای سوته دلان» و از سوی «پخش جوان» روانه بازار موسیقی کشور شده است.

کد N973800

وبگردی