آفتاب
رئیس ستاد اقامه نماز:

نظام آموزشی کشور بیمار است

نظام آموزشی کشور بیمار است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: یکی از مشکلات ما این است که مردم وارد دین شده‌اند اما دین در دل‌ها وارد نشده است و باید به قرآن برگردیم و تصمیم بگیریم زندگی ما قرآنی باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: یکی از مشکلات ما این است که مردم وارد دین شده‌اند اما دین در دل‌ها وارد نشده است و باید به قرآن برگردیم و تصمیم بگیریم زندگی ما قرآنی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در هشتمین نشست شورای اداری استان هرمزگان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، عنوان کرد: در هر وظیفه‌ای که قرار داریم باید یا حق مطلب را در خصوص آن کار ادا کنیم و یا در حد توان خود کار را انجام دادیم.

وی با بیان این‌که «آموزش و پرورش ما بیمار است چون فرد دیپلمه آن هیچ مهارتی ندارد» افزود: دانشگاه ما نیز مریض است چون افراد لیسانس و فوق لیسانس آن مهارت ندارند و نتیجه این شده که چند میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور داریم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: اگر این تحصیل کرده‌ها، استخدام نشوند، چون مهارتی ندارند به غده‌ای برای دولت تبدیل می‌شوند و به گناه و اعتیاد کشیده می‌شوند و گره مشکلات در این است که تحصیل کرده‌های ما مهارت ندارند.

قرائتی با بیان این‌که «نصف درس‌هایی که دانشجویان ما در سال می‌خوانند بی خودی است» تصریح کرد: در دانشگاه‌ها، دبیرستان‌ها و حوزه‌های ما وقت زیادی تلف می‌شود و حرف‌هایی که نه واجب و نه مستحب است، مطرح می‌شود.

این معلم قرآن با بیان این‌که «نزدیک به 300 آیه در قرآن در خصوص اصول مدیریت آمده است» اظهار کرد: اصول تشویق، برنامه‌ریزی و نظارت در مدیریت در این آیات مطرح شده است و باید برای شناخت درست از آنها نهضت قرآنی و جلسات تفسیر قرآن برپا شود.

قرائتی با اشاره به واقعه رخ داده در منا، بیان کرد: زمانی که فیلم عبور شاهزاده سعودی در منا را دیدم به یاد این مسئله افتادم که در قرآن کریم نیز مطرح شده که در منا و عرفات خیابان ویژه درست نکنید.

وی خاطرنشان کرد: قرآن می‌گوید متولی مسجد الحرام باید افراد متقی باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم سعودی، افزود: آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که مردم آن از بدو تولد تا مرگ هیچ وقت پای صندوق رای نمی‌روند.

قرائتی اضافه کرد: مدیران کل ادارات و دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند اقامه نماز را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام

کد N973650

وبگردی