آفتاب
خجسته در دیدار با نایب رئیس کمیسیون امور مناطق روسیه؛

سوء مدیریت و قدرت طلبی آل سعود علت بروز حوادث منا بود

سوء مدیریت و قدرت طلبی آل سعود علت بروز حوادث منا بود

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه اختلافات داخلی و سوء مدیریت و قدرت طلبی از دلایل حوادث مناست گفت: دولت عربستان مقصر اصلی این حادثه بوده و باید پاسخگوی عملکرد اشتباه خود در این حوزه باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، امیر خجسته که در رأس هیأتی پارلمانی به کشور روسیه سفر کرده، در دیدار با نایب رئیس کمیسیون امور مناطق شورای فدراسیون روسیه گفت: احساسات ضد آل سعود جهان اسلام را در بر گرفته و ماهیت اسرائیلی صفت این رژیم برای حجاج و جهان اسلام به اثبات رسیده از این رو دولت عربستان باید به مردم مسلمان و جهان اسلام پاسخگو باشد و کشورهای اسلامی با محکوم کردن عربستان در سازمان ملل به فکر نجات حرمین شریفین باشند.

وی با بیان اینکه اختلافات داخلی و سوء مدیریت و قدرت طلبی از دلایل حوادث منا است گفت: دولت عربستان مقصر اصلی این حادثه بوده و باید پاسخگوی عملکرد اشتباه خود در این حوزه باشد.

خجسته ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان با اشاره به حادثه دردناک مناسک حج به هنگام رمی جمرات و کشته شدن تعداد زیادی از حجاج کشورهای مختلف به ویژه حجاج ایرانی گفت: دولت آل سعود در این زمینه مقصر است.

وی وقوع حوادث تلخ چند روز گذشته در جریان برگزاری مناسک حج را نشانه بی تدبیری حاکمان آل سعود دانست و افزود: آل سعود توانایی مدیریت مناسک حج را نداشته و باید همه کشورهای اسلامی در جهت تنظیم سند حج ابراهیمی در قالب یک سازمان اسلامی به منظور طراحی و ترویج حج معطوف به توسعه اجتماعی و اسلامی آن و برگزاری متناسب با ارزش های اسلامی و در خور شأن امت اسلامی و حفظ حقوق و جایگاه زائران بیت الله الحرام اقدام کنند.

انتهای پیام

کد N973454

وبگردی