آفتاب

العبادی: کمیته‌های اطلاعاتی را با چند کشور تشکیل داده‌ایم

العبادی: کمیته‌های اطلاعاتی را با چند کشور تشکیل داده‌ایم

نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پیش از سفر خود به نیویورک با تاکید بر اهمیت استفاده از داده‌ها و اطلاعاتی که دیگر کشورها در اختیار نیروهای عملیات مشترک قرار می‌دهند، از تشکیل کمیته‌های مشترک اطلاعاتی برای مقابله با داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سومریه‌نیوز عراق، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق پیش از سفر خود به نیویورک برای شرکت در نشست‌های این دوره مجمع عمومی سازمان ملل با تاکید بر اهمیت استفاده از داده‌ها و اطلاعات در میادین نبرد با داعش و نیز اطلاعاتی که کشورهای دوست و حامی عراق و نیز ائتلاف آمریکایی ضدداعش در اختیار این مرکز قرار می‌دهند، از تشکیل کمیته‌های اطلاعاتی با همکاری کشورهایی که با داعش در نبرد هستند، خبر داد.

العبادی گفت: عراق کمیته‌های اطلاعاتی با چندین کشور برای مبارزه با داعش تشکیل داده است و همکاری اطلاعاتی با آلمان،‌ اردن و چند کشور فعال در زمینه مبارزه با تروریسم دارد.

حیدر العبادی

نخست وزیر عراق تاکید کرد: ما در صدد شکست نظامی داعش هستیم و از این رو برای تحت پیگرد قرار دادن اعضای داعش نیاز داریم که همکاری اطلاعاتی داشته باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد، روسیه به دلیل حضور برخی اتباع خود در صفوف داعش به شدت در موضوع مقابله با این گروه‌های تروریستی جدی است و عراق نیز درصدد شکست نظامی و اطلاعاتی داعش است.

نخست‌وزیر عراق در ادامه با اشاره به اینکه در جریان تحولات امنیتی در مناطق عملیاتی به ویژه استان الانبار قرار گرفته است بر اهمیت ادامه پیروزی‌ها و آزادی مناطق اشغال شده توسط داعش تاکید کرد.

وی در ادامه دستوراتی در راستای تقویت روحیه نیروها و افزایش پیروزی‌ها در میادین نبرد صادر کرد.

العبادی با اشاره به اینکه دولت بغداد تا بالاترین حد ممکن موفق شد هزینه‌های خود را با اجرای اصلاحات کاهش دهد، اظهار داشت: نظام سیاسی عراق باید با اجرای اصلاحات و کاهش اختلاف موجود در دستمزدها و حقوق کارمندان، نمونه‌ای بر سایرین باشد.

وی در پایان از شهروندان عراقی خواست بر همکاری خود در زمینه شناسایی مفسدان ادامه دهند و کاری کنند که مفسدان همواره در اضطراب و ترس به سر ببرند.

از سوی دیگر، در انفجار بمبی در جنوب شرق بغداد، دو شهروند عراقی کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند. این در حالی است که نیروهای عملیات مشترک عراق، به نبردهای خود با داعش در استان‌های الانبار و صلاح‌الدین ادامه می‌دهند در استان الانبار واقع در غرب عراق، داوطلبان مردمی موفق شدند یک خودروی بمب‌گذاری شده را پیش از رسیدن به مراکز نظامی منطقه الرشاد این استان، منهدم کنند.

همچنین داوطلبان مردمی در عملیات دیگری در سامرا، 13 داعشی را از پای درآوردند.

انتهای پیام

کد N973453

وبگردی