آفتاب

سردار جزایری: منازعه آمریکا و ایران ادامه خواهد داشت/ عرصه دفاع از عرصه مذاکرات جداست

سردار جزایری: منازعه آمریکا و ایران ادامه خواهد داشت/ عرصه دفاع از عرصه مذاکرات جداست

تسنیم نوشت: معاون ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه تغییری در رفتار خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مشاهده نمی‌شود، خاطرنشان کرد وضعیت با قبل از توافق تغییری نکرده است و دشمنی راهبردی آمریکا علیه انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد.

سردار "مسعود جزایری" در برنامه "من طهران" شبکه خبری "العالم"، در پاسخ به سؤالی درباره تحولات به وجود آمده در زمینه تهدیدها علیه کشورمان پس از برجام گفت: با توجه به مواضع مقامات آمریکایی، ما در رفتار خصمانه این کشور کمترین تغییری را نسبت به انقلاب اسلامی و کشورمان مشاهده نمی‌کنیم، زیرا آنها در اوج مذاکرات و حتی قبل و بعد از آن از گزینه نظامی روی میز خود، صحبت می‌کنند و به هر شکل ممکنی در پی ایجاد تغییر در رفتار و سیاست‌های ایران هستند.

سردار جزایری، دلیل عدم اقدام نظامی از سوی آمریکا علیه ایران را ناتوانی واشنگتن در این زمینه دانست و گفت: از نظر ما وضعیت با قبل از توافق هسته‌ای تغییری پیدا نکرده است و دشمنی راهبردی آمریکا علیه انقلاب اسلامی، همچنان ادامه دارد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اهداف آمریکا از مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: مذاکرات و توافق هسته‌ای، برگی است که آمریکایی‌ها از طریق آن خواستند تا روی منویات جمهوری اسلامی ایران تأثیر بگذارند، که امیدواریم با تمهیداتی که در مقابل آن پیش‌بینی شده است، هرگز چنین اتفاقی نیفتد و آمریکایی‌ها نتوانند سیاست‌های خودشان را از این طریق علیه ایران، اعمال کنند.

سناریوهای مختلف آمریکا را بررسی کرده‌ایم

سردار جزایری در پاسخ به ادعای برخی از مراکز تصمیم گیری آمریکا مبنی بر اینکه یکی از اهداف توافق هسته‌ای تغییر رفتار ایران از نظر سیاسی و نظامی در منطقه و عرصه بین الملل است، گفت: ما سناریوهای مختلف آمریکا را مورد بررسی قرار داده‌ایم. این کشور از بیش از سه دهه پیش تاکنون، علیه ایران توطئه کرده است و ما معتقدیم که این آمریکایی‌ها هستند که باید در منش و رفتارشان تغییر ایجاد نمایند، زیرا رفتار ایران مبتنی بر مردم‌سالاری دینی و عدالتخواهی برای همگان است و معتقد است که جنگ و خونریزی راه حل مناسبی برای کشورها نیست و اختلافات باید از طریق مذاکره برابر حل شود.

آمریکا به‌دنبال جاده یک‌طرفه است

این فرمانده ارشد نظامی کشورمان درباره آینده نزاع و تقابل ایران و آمریکا اظهار داشت: آمریکایی‌ها به‌دنبال یک جاده یک‌طرفه هستند که سکاندار آن فقط خودشان باشند. بدیهی است که ایران چنین امری را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت، بنابراین منازعه میان آمریکا و ایران تا زمان تغییر رویه آمریکایی‌ها ادامه خواهد داشت.

بازی خطرناک آمریکا در منطقه

سردار جزایری تأکید کرد: آمریکایی‌ها بازی خطرناکی را در منطقه پیگیری می‌کنند که یکی از ابعاد آن تجزیه کشورهای اسلامی و به‌خصوص تجزیه بسیاری از کشورهای منطقه است و این را می‌توان از لابه‌لای راهبردهای کلان آمریکایی‌ها فهمید.

سردار جزایری گفت: این در حالی است که سیاست‌ها و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران کاملاً در مقابل این حرکت قرار دارد و تلاش می‌کند کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی در صلح و صفا باشند و تمامیت ارضی آنها حفظ شود، زیرا ما معتقدیم قدرت‌یابی هر کشور اسلامی و هر کشوری در منطقه به‌نفع همه کشورها است. این دو سیاست هرگز نمی‌توانند در یک مسیر قرار بگیرند. این که آمریکا تغییر ادبیات ــ و نه تغییر رویه ــ داده است علت آن بیش از سه سال تلاش بیهوده برای سرنگون کردن دولت بشار اسد می باشد، و حالا که بعد از بسیج کردن هزاران تروریست به بن بست و ناکامی رسیده، تلاش می کند از طرق دیگر سیاست های خودش را اعمال کند.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: البته جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند جلو این جنگ و خون ریزی را تا جایی که می تواند بگیرد، و با انجام مذاکرات میان دولت و مردم و بعضی گروههای به اصطلاح اپوزیسیون در سوریه به نوعی وفاق ملی دست پیدا کند.

ایران رژیم صهیونیستی را حریفی برای خود نمی‌داند

سردار جزایری در پاسخ به سؤالی درباره احتمال واکنش های احمقانه رژیم صهیونیستی پس از شکست در مانع تراشی بر سر توافق هسته ای گفت: شاید رژیم صهیونیستی حق داشته باشد خشمگین باشد. زیرا آنها سه شکست سنگین پیاپی را در جنگ های اخیرشان علیه حزب الله در لبنان و مقاومت فلسطین در غزه دارند. به نظر می رسد هر اندازه که اشغالگران بیشتر اقدامات جنگ افروزانه دست بزنند زمینه های نابودی و تضعیف بیش از پیش خودشان را فراهم می کنند. ایران در گذشته هم اعلام کرده است رژیم غاصب صهیونیستی را حریفی برای خودش نمی داند. شاید امریکایی ها نیز این موضوع را بدانند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان، با اشاره به آمادگی کشور برای مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: خوشبختانه امکانات دفاعی و وضعیت نظامی کشور، به گونه ای است که بعید است اسرائیلی ها دست به چنین حماقت بزرگی بزنند. زیرا اولین شلیک اسرائیل علیه ایران با نابودی کامل این رژیم و رهایی سرزمین مقدس فلسطین مساوی خواهد بود.

عرصه دفاع را از عرصه مذاکرات کاملا جدا می‌دانیم

سردار جزایری اظهار داشت: اصولا عرصه دفاع و دفاع نظامی را کاملا جدا از مذاکرات سایر عرصه‌ها می دانیم و لذا مباحث موشکی خود را طبق برنامه و سیاست‌های ابلاغی خودمان پیگیری می کنیم.

دستیابی به توانمندی‌های خوب در زمینه موشکی

سردار جزایری خاطرنشان کرد: این خبر خوب را هم بدهم که خوشبختانه در عرصه موشکی توانایی های خوبی را پیدا کرده ایم و بخصوص در زمینه ارتقای فنی موشک ها از لحاظ برد، سر جنگی و توانمندی نقطه زنی جهش های فوق العاده ای داشته ایم، که درنتیجه ایمان انگیزه و دانش جوانان نخبه و دانشگاهی ما است که دل در گرو انقلاب و نظام دارند.

2727

 

 

کد N973292

وبگردی