آفتاب

خرازی: لازمه حل بحران سوریه ادامه حکومت بشار اسد است

خرازی: لازمه حل بحران سوریه ادامه حکومت بشار اسد است

رییس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: لازمه حل مساله سوریه ادامه حکومت بشار اسد و شکست نیروهای تروریسم در این کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی در نشستی با حضور رییس مرکز تحقیقات استراتژیک روسیه که برای سفری یک هفته‌ای به همراه همکارانش به تهران آمده است، گفت: روسیه تاریخچه پرتحولی دارد و امروز می‌بینیم که به رهبری پوتین خودآگاهی بسیار قوی در حاکمیت و رهبری این کشور دیده می‌شود به شکلی که مسئولان و مردم امروز روسیه به این نتیجه رسیدند که باید در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب ایستادگی کنند.

وی گفت: در سفری که به روسیه داشتم از من پرسیدند چگونه در برابر تحریم‌های آمریکا برای بیش از 30 سال توانستید مقاومت کنید و حالا آن‌ها با وجود تحریم‌های صورت گرفته علیه‌شان به خوبی آنچه که ایران لمس کرده است را احساس می‌کنند و البته راه‌های مقابله با آن را هم به خوبی پیدا خواهند کرد.

خرازی گفت: ایران و روسیه دو کشوری هستند که منابع انرژی و منابع انسانی خوبی در اختیار دارند. همچنین به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و تحقیقاتی نقاط اشتراک فراوانی بین ما وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال یکی از میهمانان روس مبنی بر این‌که آنچه در رابطه با سوریه اتفاق افتاده است را چگونه می‌بینید و فکر می‌کنید برای حل بحران سوریه چه کارهای دیگری باید به غیر از آن‌چه تاکنون صورت گرفته انجام شود؟ گفت: متاسفانه خون‌های بسیاری در سوریه ریخته شد که ناشی از تهاجم غرب و وابستگان به آن‌ها در منطقه بود. ایران از ابتدا در رابطه با سوریه احساس وظیفه می‌کرد تا در مقابل تهاجم نظامی و تروریسم ایستادگی شود. ما خوشحالیم که امروز روسیه به این آگاهی رسیده است که باید در مقابل تهدید و تروریسم ایستادگی کرد و اهمیت حل موضوع سوریه را به خوبی می‌داند.

وی ادامه داد:‌ ما ضرب‌المثلی در زبان فارسی داریم که می‌گوید هر وقت ماهی را از آب بگیرید تازه است. شاید روسیه دیر در بحث سوریه وارد شد اما در هر حال ما به او خوش آمد می‌گوییم و امیدواریم با هماهنگی که میان ایران و روسیه وجود دارد آن طور که منافع ملت سوریه، ایران و روسیه ایجاب می‌کند بحران سوریه حل و فصل شود.

خرازی گفت: لازمه حل بحران سوریه ادامه حکومت بشار اسد است و در مقابل شکست نیروهای تروریسم. ما خواهان ادامه حکومت فعلی در سوریه هستیم چرا که نمونه لیبی نشان داد با برکناری حکومت چه جنگ و کشتاری صورت می‌گیرد. امیدواریم با حمایتی که ایران و روسیه از سوریه می‌کنند حکومت بشار اسد ادامه یابد و بتواند مشکلاتش را حل کند.

وی هم‌چنین در رابطه با موضوع عراق و تحولات جاری در آن گفت: واقعیت این است که آمریکایی‌ها در عراق حضور دارند اما مطمئن باشید مردم این کشور سلطه آمریکا را برنمی‌تابند و نشانه آن تشکیل حکومت‌های مردمی در عراق و دوری آن‌ها از آمریکا تا جای ممکن بوده است. بنابراین باید از دولت عراق نیز حمایت کرد تا توسعه‌هایی که از سوی غرب صورت می‌گیرد خنثی و سرانجام بر تروریسم در این کشور نیز پیروز شوند.

انتهای پیام

کد N973289

وبگردی