آفتاب

کره شمالی:‌ برنامه پرتاب ماهواره طبق برنامه دراکتبر انجام می‌شود

کره شمالی:‌ برنامه پرتاب ماهواره طبق برنامه دراکتبر انجام می‌شود

واحد مرکزی خبر نوشت: کره شمالی با انتقاد از مداخله کره جنوبی در پرتاب ماهواره این کشور اعلام کرد این ماهواره طبق برنامه ماه اکتبر پرتاب خواهد شد.

پایگاه اینترنتی www.dprktoday.com یکی از پایگاه تبلیغاتی کره شمالی اعلام کرد این ماهواره طبق برنامه برای پیشرفت در زمینه های علمی و فن آوری به منظور کمک به رشد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشیت شهروندان این کشور پرتاب خواهد شد و هیچ کشوری حق ندارد در این برنامه مداخله کند.

این پایگاه اینترنتی با اشاره به اینکه کره جنوبی حق مسلم کره شمالی را در پرتاب ماهواره اقدامی تحریک آمیز می داند افزود کره شمالی هم اکنون مشغول تولید ماهواره های جدید است. به گزارش خبرگزاری یونهاپ از سئول ، کره شمالی اعلام کرده است در هفتادمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر این کشور در دهم اکتبر اقدام به پرتاب ماهواره خواهد کرد.

این در حالی است که کارشناسان خارجی این اقدام را پوششی را برای آزمایش موشک بالستیک می دانند. در همین حال کره شمالی به نشانه بی اعتنایی به درخواست های فزاینده بین المللی درباره این اقدام تحریک آمیز بار دیگر بر عزم این کشور برای پرتاب ماهواره تاکید کرده و آن را حق مسلم خود خوانده است. کره جنوبی ، آمریکا و چین هشدار داده اند پرتاب موشکی کره شمالی نقض جدی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است که این کشور را از آزمایش های موشکی و هسته ای منع می کند.

52261

کد N973279

وبگردی