آفتاب

گزارش رسانه‌ها از اعزام مشاوران نظامی چین به سوریه

گزارش رسانه‌ها از اعزام مشاوران نظامی چین به سوریه

رسانه‌های خبری مدعی شدند، چین به دولت سوریه در جنگ علیه داعش کمک خواهد کرد و به این کشور مشاوران نظامی می‌فرستد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک مقام ارتش سوریه در گفت‌وگو با وب‌سایت لبنانی المصدر العربی عنوان کرد: مشاوران چینی ظرف هفته‌های آتی می‌رسند.

در این گزارش ادعا شده است که یک کشتی نیروی دریایی چین با ده‌ها مشاور در راه سوریه است و پس از آنها نیرو هم اعزام می‌شود.

گفته می‌شود که این کشتی از کانال سوئز در مصر عبور کرده و وارد دریای مدیترانه شده است. براساس این گزارش، مشاوران نظامی چین به پرسنل روسی در منطقه لاذقیه می‌پیوندند.

در همین حال وب‌سایت نظامی دبکای اسرائیل به نقل از منابع نظامی گزارش داد، یک ناو هواپیمابر چین موسوم به لیائونیگ-سی‌وی-16 (Liaoning-CV-16) در بندر طرطوس سوریه در مدیترانه دیده شده که مجهز به موشک کروز هدایت‌شونده بوده است.

این گزارش‌ها پس از آن منتشر شد که روسیه، ایران، عراق و سوریه درباره ایجاد مرکز مشترک اطلاعاتی در بغداد برای هماهنگی عملیات‌هایشان علیه داعش توافق کردند. یک منبع اطلاعاتی در گفت‌وگو با آژانس‌های خبری روسی در روز شنبه گفت که اصلی‌ترین هدف این مرکز جمع‌آوری، ارزیابی و تحلیل اطلاعات موجود درباره خاورمیانه است که برای مبارزه با داعش از آن استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

کد N973243

وبگردی