آفتاب
در گفت‌وگوی موگرینی با تمام سلام مطرح شد؛

تصمیمات جدید اتحادیه اروپا درباره پناهجویان و بحران خاورمیانه

تصمیمات جدید اتحادیه اروپا درباره پناهجویان و بحران خاورمیانه

یک منبع بسیار آگاه اعلام کرد: مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با نخست‌وزیر لبنان تاکید کرده حمایت‌های مالی به کشورهای میزبان پناهجویان افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، یک منبع بسیار آگاه که تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان را در سفرش به نیویورک همراهی می‌کند، اظهار داشت: سلام از گفته‌های عبدالله دوم، پادشاه اردن اینگونه استنباط کرد که "داعش" تبدیل به خطری واقعی شده و این مساله کاملا روشن است و البته انکار و بی‌اعتنایی به آن از امروز به بعد دیگر ممکن نیست بلکه این مساله در منطقه ثابت شده است. بر همین اساس لبنان باید استراتژی را در پیش بگیرد که از خود در برابر این گروه تروریستی حمایت کند و این مساله نیز یک موضوع گذرا و موقتی نیست که پس از چند روز فراموش شود. ما باید عملکرد خودمان را با واقعیت منطبق کنیم.

سلام با اشاره به اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی هر یک اطلاعات و بستر متفاوتی دارند که با مساله مهاجرت گسترده پناهجویان سوری به اروپا آشکار شد. در مورد این مساله این کشورها برای اولین بار پس از سال‌ها متوجه شدند که درگیری‌های موجود در منطقه با منافع مستقیم آنها گره خورده است و این همان مساله‌ای است که دولت لبنان پیش از این به فرانسویان، آلمان‌ها و دیگر کشورهای اروپایی متذکر شد و تاکید کرد. در صورتی که برای رسیدگی به درگیری‌های منطقه و دستیابی به راه‌حل‌های ممکن شتاب نکنند به زودی این خطر به کشورهای آنها نیز سرایت خواهد کرد.

این منبع آگاه در ادامه فاش کرد، فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در دیدار با سلام تاکید کرده، اتحادیه اروپا قصد دارد تصمیم مهمی در راستای افزایش کمک‌های مالی به ویژه حمایت از کشورهای میزبان پناهندگان اتخاذ کند همچنین تصمیم دیگر این اتحادیه که اهمیتش کمتر از قبل نیست قصد اتحادیه اروپا برای برعهده گرفتن نقش سیاسی بزرگتری در حل مشکلات منطقه به ویژه جنگ در سوریه است.

وی ادامه داد: سلام بر این باور است که کشورهای اتحادیه اروپا به صورت جداگانه یا جمعی می‌توانند با نقشی که در فعال‌سازی اقتصاد راکد ایران دارند، بر این کشور که سال‌های متمادی به دلیل تحریم‌های اعمال شده تحت فشار است، تاثیر بگذارند.

انتهای پیام

کد N973221

وبگردی