آفتاب

افزایش 2 برابری شمار استرالیایی‌های عضو داعش نسبت به سال گذشته

افزایش 2 برابری شمار استرالیایی‌های عضو داعش نسبت به سال گذشته

وزیر خارجه استرالیا گفت: تعداد اتباع استرالیایی که به گروه داعش می‌پیوندند نسبت به سال گذشته دو برابر شده است اما فکر نمی‌کنم که این روند رو به افزایش ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "جولی بیشاپ"، وزیر خارجه استرالیا در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت: ما تخمین می‌زنیم که در حال حاضر نزدیک به 120 استرالیایی در عراق و سوریه از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند. این رقم نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

استرالیا از توانایی داعش برای دعوت از شهروندان این کشور به جنگ بسیار نگران است و تاکنون دست‌کم 20 استرالیایی که برای داعش و گروهای تروریستی می‌جنگیدند، کشته شده‌اند.

وی ادامه داد که حدود سه هزار خارجی دست‌کم از 100 کشور جهان به داعش پیوسته‌اند.

وزیر خارجه استرالیا اضافه کرد: رقم استرالیایی‌هایی که به داعش پیوسته‌اند نسبت به سال گذشته دو برابر شده است اما فکر نمی‌کنم که این رقم تا سال آینده دوباره دو برابر شود.

وی افزود: ما تاکنون موفقیت‌هایی برای توقف جریان پیوستن خارجی‌ها به داعش به دست آورده‌ایم اما نمی‌توانم بگویم که این روند به طور کامل متوقف شده است.

استرالیا یک سال گذشته میزان تهدید تروریستی را به بالاترین حد اعلام کرد و در همین راستا قوانین جدید درباره امنیت ملی و برای مقابله با عملیات تروریستی تصویب کرد.

کانبرا همچنین برخی پاسپورت‌ها را لغو کرده و از خروج برخی افراد از کشور به علت ترس از رفتن به خاورمیانه برای پیوستن به داعش ممانعت کرده است.

بیشاپ خاطرنشان کرد که شمار افرادی که به داعش می‌پیوندند، بالاست اما ما امیدواریم که این روند را ریشه‌کن کنیم.

وزیر خارجه استرالیا گفت: دولت درباره تروریست‌های محکوم که در آسیا از جمله اندونزی از زندان آزاد شده‌اند، نگران است زیرا آنها می‌توانند خطراتی را در کشور ایجاد کنند.

انتهای پیام

کد N973166

وبگردی