آفتاب
همزمان با آغاز اعیاد یهودی؛

تداوم حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی

تداوم حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی

همزمان با آغاز عید یهودی موسوم به "عیدالعرش"، نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه) بار دیگر به مسجدالاقصی یورش برده و گاز اشک‌آور به سمت نمازگزاران شلیک کردند که منجر به حالات خفگی و زخمی شدن چند فلسطینی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در دومین روز متوالی از حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی درگیری‌های شدیدی میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها در محوطه مسجد الاقصی رخ داد که طی آن نیروهای رژیم صهیونیستی با گاز اشک‌آور به فلسطینی‌های حاضر در مسجد "القبلی" واقع در ضلع جنوبی مسجد الاقصی حمله کردند و این حملات موجب ایجاد حالت خفگی در میان فلسطینی‌ها شد.

این نیروها صبح امروز به بهانه فرا رسیدن عید یهودیان موسوم به "عیدالعرش" به مسجد الاقصی یورش بردند و نمازگزاران را در داخل مسجد القبلی محاصره کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن معترضان فلسطینی از گاز اشک آور و بمب صوتی استفاده کردند. جوانان فلسطینی نیز به سمت نیروهای رژیم صهیونیستی سنگ پرتاب کردند.

"عیدالعرش" یکی از اعیاد یهودیان است که به مدت هشت روز هرساله برگزار می‌شود و به مناسبت خروج بنی اسرائیل از مصر است.

طی هفته‌های اخیر شهرک نشینان صهیونیست به همراه نیروهای رژیم صهیونیستی به بهانه نزدیکی اعیاد یهودی مکررا به مسجد الاقصی یورش می‌برند. تحلیلگران معتقدند که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا با توجه به اینکه جامعه جهانی مشغول بحران سوریه و یمن و پناهجویان است از فرصت استفاده کرده و حملات و اقدامات خود را علیه فلسطینی‌ها تشدید کند. همچنین رژیم صهیونیستی پس از توافق هسته‌ای ایران و غرب نگران جایگاه خود و ائتلاف آمریکا با ایران است درنتیجه اخیرا حملات از پیش طراحی شده‌ای را علیه فلسطینی‌ها و مقدسات آن‌ها آغاز کرده است.

کشورهای عربی و همچنین اتحادیه عرب نیز تاکنون تنها به محکومیت این حملات پرداخته‌اند و هیچ اقدام جدی را علیه اسرائیل اتخاذ نکرده‌اند.

در همین راستا آمریکا که همواره حامی رژیم صهیونیستی بوده است اما در پی توافق هسته‌ای دچار اختلاف با این رژیم شده است از اقدامات خشونت آمیز در قدس ابراز نگرانی کرده و از دو طرف خواسته تا خویشتنداری خود را حفظ کنند و از دست زدن به اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند.

انتهای پیام

کد N973051

وبگردی