آفتاب

روزنامه دولت: اصرار پایداری ها برای برکناری آخوندی راه به جایی نمی برد

روزنامه دولت: اصرار پایداری ها برای برکناری آخوندی راه به جایی نمی برد

روزنامه ایران نوشت: استیضاح وزیر راه و شهرسازی بعد از حرف و حدیث‌‌های چندین ماهه بالاخره روز گذشته از سوی هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شد. روح‌الله حسینیان، مهدی کوچک‌زاده، حمید رسائی، حسینعلی حاجی دلیگانی، جواد کریمی قدوسی، زهره طیب‌زاده، فاطمه آلیا، موسی‌الرضا ثروتی، محمود نبویان، مجتبی رحماندوست، بهرام بیرانوند، حسن کامران و نیره اخوان 13 نماینده‌ای هستند که بر استیضاح آخوندی اصرار دارند. بجز کامران و اخوان دیگر نامبردگان عضو یا همسو با جبهه پایداری هستند. امضای استیضاح آخوندی توسط 13 نفر از مجموع 290 نماینده مجلس، نشان از شکننده بودن این طرح دارد بخصوص که در فاصله چند هفته گذشته و در جلسات مشترک بین استیضاح کنندگان و وزیر راه، تعدادی از آنها انصراف داده‌اند.

عبدالکریم حسین‌زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس کاهش تعداد امضاها را به توضیحات مبسوط وزیر در نشست‌های مشترک مرتبط دانست و گفت: «جلسات متعددی در کمیسیون عمران برگزار و همه بندهای مطرح شده در طرح استیضاح از سوی آقای آخوندی پاسخ داده شد. بسیاری از همکاران من صداقت را در کلام وزیر دیدند و لذا قانع شدند و از پیگیری استیضاح انصراف داده‌اند. دوستان استیضاح کننده بیش از 60 بند را مطرح کرده‌اند که بخش زیادی از اینها مربوط به سال‌های گذشته است و ارتباطی با آقای آخوندی پیدا نمی‌کند بخصوص ماجرای مسکن مهر که مورد انتقاد قرار گرفته میراث به جای مانده از دولت قبل است. وی در پیش‌بینی خود از فرجام این طرح گفت که استیضاح رأی نمی‌آورد و آخوندی دوباره رأی اعتماد می‌گیرد. 

«مهرداد لاهوتی»، دیگر عضو کمیسیون عمران هم توضیحات آخوندی در کمیسیون و در جمع استیضاح کنندگان را قانع کننده خواند و گفت: «ریشه این استیضاح در نگاه‌ها و توقعات محلی است حال آنکه ما نمایندگان باید نگاه ملی داشته باشیم.» به گفته نماینده لنگرود، در این شرایط بی‌پولی، باید قدردان مسئولان بود که اوضاع را مدیریت می‌کنند تا کارها زمین نماند. لاهوتی افزود: «اگر وزیر را برکنار کردیم، چه اتفاقی می‌افتد، وزارتخانه‌ای با این حوزه‌های متعدد برای 3 ماه بلاتکلیف می‌شود که قطعاً مشکلات را مضاعف هم می‌کند.» وی پیش‌بینی کرد که استیضاح در صحن رأی نمی‌آورد چون نمایندگان عموماً از امکانات و ظرفیت‌های وزارتخانه‌ها اطلاع دارند و بی وزیر کردن وزارتخانه را به صلاح نمی‌دانند.  «حمیدرضا عزیزی فارسانی»، دیگر نماینده‌ای است که استیضاح وزیر راه و شهرسازی  را حل کننده برخی مشکلات موجود در این وزارتخانه نمی‌داند. او یادآور شد که دولت به لحاظ مالی شرایط خوبی ندارد و این را همه نمایندگان می‌دانند بنابراین دمیدن بر طبل توقعات خیلی درست به نظر نمی‌رسد. به گفته وی، مضاف بر این عملکرد آقای آخوندی بخصوص در حوزه راه خوب بوده و مشکل مسکن مهر هم خیلی به او ارتباط پیدا نمی‌کند. این نماینده مجلس تأکید کرد: «با این حال استیضاح راهکار خوبی برای حل مشکلات نیست و بهتر است با همفکری و همکاری نمایندگان و وزیر موضوعات محل اختلاف حل و فصل شود.»

2727

 

 

کد N972961

وبگردی