آفتاب

طرفداری سعد حریری از بی کفایتی آل سعود

طرفداری سعد حریری از بی کفایتی آل سعود

سعد حریری طبق معمول سیاست های گذشته اش در حادثه رمی جمرات که به کشته شدن بیش از 2 هزار زائر انجامید، بی کفایتی عربستان سعودی در این فاجعه را توجیه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی استار، سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان در اظهاراتی گستاخانه درباره فاجعه منا از فرصت استفاده کرد و ایران و حزب الله را به بهره برداری سیاسی از این حادثه متهم کرد.

حریری مدعی شد ایران با برگزاری تظاهرات علیه آل سعود از حادثه رمی جمرات بهره برداری سیاسی می کند. رئیس جریان المستقبل لبنان پیش از این نیز از حملات وحشیانه عربستان سعودی علیه مردم بی دفاع یمن دفاع کرده بود.

وی با وجود تهدید گسترده لبنان از سوی تروریست ‌های داعش در سوریه بار دیگر بی طرفی لبنان در قبال درگیری‌ های سوریه را خواستار شد. وی در عین‌ حال در اظهاراتی متناقض گفت: باید با تمام امکانات خود با انواع افراط ‌گرایی مبارزه کنیم.

رهبر معظم انقلاب در پی بی کفایتی آل سعود در مدیریت مراسم حج از مسئولان سعودی خواستند که از مسلمانان جهان به خاطر این حادثه عذرخواهی کنند. حریری در دفاع دوباره از آل سعود گفت: ایران و سیدحسن نصرالله نباید مسئولان عربستانی را برای این حادثه متهم کنند.

کد N972895

وبگردی