آفتاب

نخستین حمله جنگنده های فرانسوی در سوریه

نخستین حمله جنگنده های فرانسوی در سوریه

رئیس جمهور فرانسه گفت جنگنده های این کشور برای اولین بار پایگاه های تروریست های داعش در شهر دیر الزور واقع در شرق سوریه را هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، اولاند حملات هوایی بیشتر فرانسه در سوریه طی هفته های آینده را دور از انتظار ندانست و گفت: پاریس با همه طرف ها در مورد سوریه گفتگو می کند.

وی با بیان اینکه جنگنده های این کشور اولین حمله هوایی خود را علیه پادگان آموزشی تروریست های داعش در نزدیکی دیر الزور انجام دادند، افزود: نیروهای ما به اهداف خود دست یافتند، در این حملات از ۶ جنگنده استفاده شد که خسارت های غیرنظامی در برنداشت.

اولاند در مورد تلاش پاریس برای شروع مجدد روند سیاسی در سوریه گفت: ما با همه طرف ها گفتگو می کنیم و هیچ کسی را کنار نمی گذاریم. وی در عین حال این ادعای خود را تکرار کرد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه نمی تواند در آینده این کشور نقشی داشته باشد.

پاریس در حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق شرکت می کند ولی تا کنون از مداخله در سوریه امتناع کرده بود. فرانسه اخیرا استراتژی خود را با ادعای «دفاع مشروع از خود» در مواجهه با تهدید تروریستی تغییر داده است.

فرانسوا اولاند در آستانه افتتاح رسمی مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود بحران سوریه موضوع اصلی خواهد بود. این در حالی است که بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن ناقض قوانین بین المللی معرفی کردن دخالت نظامی فرانسه در سوریه گفت: فرانسه با داعش می جنگد اما با جبهه النصره مورد حمایت غرب و همپیمانان خلیج فارس نمی جنگد.

 

کد N972882

وبگردی