آفتاب
روحانی در دیدار رییس جمهور بولیوی:

هیچ دولت ثالثی نمی‌تواند برای مناسبات ایران و بولیوی تصمیم‌گیری کند

هیچ دولت ثالثی نمی‌تواند برای مناسبات ایران و بولیوی تصمیم‌گیری کند

رییس جمهوری با اشاره به ایستادگی و مقاومت ملت ایران برای رسیدن به اهداف خود و دستیابی به موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، گفت: اگر همه دولت ها و ملت‌ها برای رسیدن به اهدافشان در برابر قدرتمندان و زورگویان بایستند، پیروز خواهند شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه به وقت نیویورک در دیدار "اوو مورالس" رییس‌ جمهوری بولیوی، روابط دو کشور را صمیمانه و دوستانه برشمرد و خاطرنشان کرد: هیچ دولت ثالثی نمی‌تواند در خصوص مناسبات ایران و بولیوی تصمیم‌گیری کند و ما در خصوص هر آنچه به نفع دولت و ملت خود می‌دانیم، مستقل تصمیم گیری خواهیم کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه کشورهای آمریکای لاتین بویژه بولیوی برای جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت ویژه ای هستند، افزود: باید در راستای توسعه و تقویت مناسبات همه جانبه با یکدیگر تلاش کنیم.

روحانی فشار و تحریم قدرت‌های بزرگ در موضوع هسته‌ای را برای تسلیم شدن ملت ایران در برابر خواسته های آنان دانست و گفت: مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات توانستند قدرتمندانه همه اصولی که بر آن اصرار داشتیم را مطرح کنند تا ملت ایران با ایستادگی و مقاومت به اهداف خود در این مذاکرات برسد.

رییس جمهوری گفت: ایران در این مذاکرات چندین موفقیت را همزمان به دست آورد و این یعنی اگر همه کشورها برای رسیدن به اهداف خود در برابر قدرتمندان بایستند، پیروز خواهند بود.

روحانی موفقیت در مذاکرات را پیروزی همه دوستان ایران در دنیا دانست و خاطر نشان کرد: پیام توافق هسته ای با ایران این است که قدرتمندان باید بدانند که هرگز نمی‌توانند در برابر خواست یک ملت بایستند.

رییس جمهوری حفظ ارتباط تنگاتنگ میان دولت‌ها و ملت‌های در حال توسعه را تنها راه موفقیت آنان در برابر قدرتمندان برشمرد و تصریح کرد: اگر ملت‌های مستقل دست به دست هم بدهند بسیار قدرتمند خواهند شد و در این راستا ایران و بولیوی باید در جهت توسعه و تحکیم مناسبات همه جانبه و اهداف مشترک تلاش کنند.

اوو مورالس رییس‌ جمهوری بولیوی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس‌ جمهوری کشورمان و خرسندی بخاطر موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت: موفقیت ایران در این مذاکرات باعث مباهات و افتخار ما بوده و این پیروزی، موفقیت علیه امپریالیسم است.

رییس‌ جمهور بولیوی با تأکید بر ضرورت وحدت میان دولت‌ها و ملت‌های در حال توسعه خواستار توسعه و تحکیم روابط تجاری و اقتصادی با ایران و انتقال دانش و تجربیات متخصصان ایرانی به بولیوی شد.

اوو مورالس همچنین بر ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک میان دو کشور برای ارتقاء سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و بولیوی اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N972880

وبگردی