آفتاب
لاوروف:

مسکو و واشنگتن به دنبال راه حل میانه در مبارزه با داعش هستند

مسکو و واشنگتن به دنبال راه حل میانه در مبارزه با داعش هستند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت مسکو و واشنگتن در حال رسیدن به راه حل میانه در زمینه مبارزه با گروهک تروریستی داعش هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، لاوروف طی اظهاراتی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بر توجه بغداد، دمشق و تهران به تبادل اطلاعات با مسکو در زمینه مبارزه با داعش تاکید کرد.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو به صورت ملموسی از دولت های سوریه و عراق حمایت می کند و مدرنترین تجهیزات نظامی را در اختیار آنها قرار می دهد، اظهار داشت: روسیه این اقدام را بدون مطرح کردن شروط سیاسی انجام می دهد.

لاوروف با اشاره به اینکه روسیه اطلاعاتی را در مورود تهدید تروریسم در اختیار دارد، عنوان کرد: تبادل اطلاعات از طریق مرکز هماهمنگی یا مرکز اطلاعاتی مسئله ای کاملا طبیعی است. پیشتر وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که مواضع مسکو و واشنگتن در جنگ علیه داعش به اندازه کافی همگرایی و قرابت دارد.

وی گفت جان کری همتای آمریکایی اش نیز تاکید کرده است تنها هدف آمریکا از تشکیل ائتلاف، مبارزه با داعش و تروریست هاست و این هدف روسیه نیز به حساب می آید ولی تنها مسئله ای که در مورد نزدیکی مواضع به دست نیامده نتایج عملی این هدف کلی است.

این مقام روسی افزود: دیدگاه روسیه این است که باید اقدامات بر اساس منشور سازمان ملل متحد و با موافقت کشورهای ذی ربط و حمایت شورای امنیت انجام گیرد. به گفته لاوروف هر چند آمریکا مدعی است که ائتلافش نیاز به این نوع موافقت از طرف شورای امنیت ندارد اما روسیه بر این باور است که این اقدام مخالف قوانین بین المللی است.

وزیر خارجه روسیه در پایان دیدار با جان کری گفت: بررسی این مسائل به صورت گسترده و منظم توسط متخصصان هر دو کشور باعث سهولت در حل و فصل مشکلات پیچیده پیش رو می شود. وی در مورد دیدار میان روسای جمهور آمریکا و روسیه گفت: من و کری امیدهای زیادی به این دیدار داریم و امیدوارم که آنها بتوانند با گفتگوی صریح، راهی برای پیشرفت باز کنند.

کد N972861

وبگردی