آفتاب
یوکیا آمانو:

آژانس به تعهد زمانی مقرر در توافق هسته ای با ايران پايبند است

آژانس به تعهد زمانی مقرر در توافق هسته ای با ايران پايبند است

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه ای از ارائه گزارش آژانس درباره فعالیت های هسته ای ایران تا موعد مورد توافق در ۱۵ دسامبر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با خبرگزاری ریا نووستی اعلام کرد که این نهاد ارزیابی نهایی خود از پایبندی ایران به توافق هسته ای ۱۴ جولای میان کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به «برجام» را در تاریخ مقرر اعلام خواهد کرد. 

«یوکیا آمانو» در این باره گفت: آژانس به جدول زمانی تعیین شده در توافق هسته ای به منظور اطمینان از صلح آمیز بودن ماهیت فعالیت های هسته ای ایران پایبند بوده و تا ۱۵ دسامبر ارزیابی نهایی خود را درباره پایبندی تهران به این توافق ارائه خواهد کرد.

آمانو ادامه داد: وظیفه ما تهیه این گزارش است. ما بر اساس توافقمان، تا قبل از ۱۵ دسامبر آن را آماده و ارائه خواهیم نمود. وی افزود: پس از آنکه این گزارش منتشر شد شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اقدام بعدی تصمیم گیری خواهد کرد.

گفتنی است، در روز توافق هسته ای جامع در ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) میان کشورهای ۱+۵ با ایران، سازمان انرژی هسته ای ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص نقشه راهی به توافق رسیدند که بر اساس آن مقرر شد تا شفاف سازی ابعاد نظامی احتمالی در فعالیت های هسته ای گذشته (پی اِم دی) و کنونی ایران از قبیل تأسیسات نظامی پارچین در دستور کار قرار گیرد.

بر این اساس، ایران همواره اعلام کرده که هدفش از برنامه فعالیت های هسته ای خود صرفاً مقاصد صلح آمیز بوده و گزارش های پیشین این نهاد بین المللی مبنی بر عدم انحراف این برنامه به سوی تسلیحات هسته ای خط بطلانی بر مطالعات ادعایی و یا دیگر جنجال های رسانه ای برخی سرویس های خبری وابسته به رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

کد N972845

وبگردی