آفتاب
جهانگیری در جلسه هیات دولت:

عربستان بداندباکنترل رسانه‌ها نمی‌تواند بر فاجعه منا سرپوش بگذارد

عربستان بداندباکنترل رسانه‌ها نمی‌تواند بر فاجعه منا سرپوش بگذارد

معاون اول رئیس جمهور، با بیان اینکه فرار به جلو و فرافکنی زیبنده حکومتی که خود را خادم الحرمین می‌داند نیست گفت:عربستان داند که با کنترل رسانه ها نمی تواند بر واقعیت این فاجعه عظیم سرپوش بگذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر،جلسه امروز هیئت دولت به ریاست اسحاق جهانگیری برگزار شد و وزرای کشور،بهداشت، فرهنگ و ارشاد اسلامی،معاون حقوقی رئیس جمهور و معاون وزارت امور خارجه گزارشی از پیگیریهای انجام شده درباره حادثه منا به دولت ارائه کردند.

جهانگیری در جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه از همان ابتدای وقوع حادثه منا ، بعثه مقام معظم رهبری با تمام قوا به دنبال حل و فصل مساله بودند اظهار داشت:صبح امروز هم وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی ومعاون وزیر امور خارجه در جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی توضیحات کافی درباره ابعاد این حادثه دلخراش ارائه کرده اند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه شخص رئیس جمهوری نیز از همان ابتدا به جد پیگیر مساله بود و در ملاقاتهای خود در سازمان ملل متحد ابعاد حقوقی وسیاسی این فاجعه عظیم را پیگیری می کنند حاطر نشان کرد دکتر روحانی در عین حال مرتبا پیگیر جزئیات کار مداوای مصدومین وانتقال کشته شدگان و مساله مفقودین هستند.

جهانگیری افزود:هم در بروز حادثه و هم در کمک رسانی به مصدومان وجلوگیری از آسیب بیشتر آنها و در مسایل بعدی ابهامات زیادی وجود دارد لذا رسیدگی به این حادثه عظیم باید به صورت شفاف صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این روزها فیلمهای تکان دهنده ای از این فاجعه عظیم در سراسر جهان منتشر می شود تصریح کرد:دولت سعودی بداند که با کنترل رسانه ها نمی تواند بر واقعیت این فاجعه عظیم سرپوش بگذارد.

جهانگیری فرار به جلو و فرافکنی و گریز از مسئولیت و آدرس غلط دادن زیبنده حکومتی که خود را خادم الحرمین می داند ندانسته و اظهار امیدواری کرد حکومت عربستان به وظایف انسانی وقانونی خود در قبال جان باختگان و مصدومین عمل کند

جهانگیری افزود: رفع اثر از این فاجعه بزرگ و پذیرش مسئولیت حقوقی وسیاسی ومدیریتی فاجعه منا وعذرخواهی از آنچه که پیش آمده ،حداقلی است که جهان اسلام وخانواده های داغدار از دولت عربستان انتظار دارند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین کارشکنی در اعزام هیئت ورسیدگی به وضعیت مجروحین ومصددومین ومانع تراشی در انتقال پیکر کشته شدگان را نمونه رفتار ریاض در این روزها عنوان کرد وافزود امیدواریم فشار افکار عمومی در جهان اسلام ، دولت ریاض را وادار به پذیرش مسئولیت وعذرخواهی از مسلمانان جهان وداغ دیدگان بنماید.

وی در ادامه تمامی ارکان دولت جمهوری اسلامی ایران را موظف کرد که به کمک  مصدومین وحادثه دیدگان بشتابند وخاطر نشان کرد ملت ایران در استقبال از حجاج وتشییع عزیزان خود مطابق برنامه ای که اعلام می شود یکپارچه به صحنه خواهد آمد.

 

کد N972819

وبگردی