آفتاب
در دیدار با اعضای کمیسیون ویژه برجام؛

لاریجانی: لغزش‌ها و مخاطرات برجام باید گرفته شود

لاریجانی: لغزش‌ها و مخاطرات برجام باید گرفته شود

رئیس مجلس با بیان اینکه باید مراقب مخاطرات برجام باشیم، گفت: لغزش‌هایی در برجام وجود دارد که باید این لغزش ها را بگیریم و اجازه ندهیم که تفسیر و تعبیری به ضرر جمهوری اسلامی شود.

به گزارش خبرگزار یمهر به نقل از صدا و سیما، نشست مشترک کمیسیون ویژه بررسی برجام با رئیس و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، عصر امروز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون برجام گزارشی از مجموع جلسات، بازدیدها، گفتگوها و سوالات ارائه کرد.

وی گفت: کمیسیون سعی کرد با جدیت و عزم راسخ و در کمال بی‌طرفی موضوع را بررسی کند و وظیفه خود را با احساس تعهد بالا انجام داد و ورود تخصصی به موضوع نیز، یکی دیگر از ویژگی‌های کار این کمیسیون بود.

زاکانی افزود: منویات مقام معظم رهبری، قانون و مصالح کشور معیارهای سنجش کمیسیون بود.

در ادامه این نشست، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برجام، مهم است و سند پیچیده ای هم هست و لذا از زحمات کمیسیون تشکر می‌کنم، چون کار کمیسیون مهم و طاقت‌فرسا بود .

وی اظهار داشت: باید مراقب مخاطرات برجام باشیم؛ همچنین لغزش‌هایی در برجام وجود دارد که باید این لغزش ها را گرفت و اجازه ندهیم که تفسیر و تعبیری به ضرر جمهوری اسلامی شود ‌و یا در موضوع بازدیدها، باید امنیت اطلاعات و اسناد نظامی حفظ شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران، اساس برجام را «همکاری» می‌داند و هر نوع ادبیات تهدیدآمیز را بر خلاف برجام می‌دانیم، بنابراین هم در گزارش و هم در طرحی که قرار است ارائه شود، باید این دغدغه‌ها مدنظر قرار داده شود و لغو تحریم‌ها نیز از دیگر موضوعات مهم برجام است.

لاریجانی گفت: ما در پایان راه نیستیم، بلکه در ابتدای یک راه هستیم؛ لذا باید همه با دقت و نظارت دقیق کار را پیش ببریم.

بر اساس این گزارش، پس از طرح دیدگاه های رئیس مجلس، اعضای کمیسیون برجام نیز نظرات خود را مطرح کردند.  

کد N972789

وبگردی