آفتاب
/دومین همایش از جبهه تا محکمه/

نجفی توانا با اشاره به فاجعه منا: وکلا آماده دفاع از حقوق ایرانیان در سراسر دنیا هستند

نجفی توانا با اشاره به فاجعه منا: وکلا آماده دفاع از حقوق ایرانیان در سراسر دنیا هستند

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به حادثه منا و ضعف مدیریت و ناتوانی در اداره امور مربوط به حجاج گفت: کانون وکلا آمادگی لازم را دارد که از حقوق ایرانیان در سراسر دنیا دفاع کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی نجفی توانا عصر یک‌شنبه در همایش «از جبهه تا محکمه» که برای دومین سال برگزار شده است افزود: حادثه منا نشان دهنده ضعف مدیریت در اداره امور مربوط به حجاج است که متاسفانه در این حادثه تعدادی از هم‌وطنان ما کشته شدند.

او با اشاره به پاسداشت جایگاه جنگ‌آوران دفاع مقدس گفت: این پاسداشت به این خاطر است که فرزندانی را که در این راه از دست داده‌ایم، یادآور حماسه‌ای بدانیم که اگر نبودند امنیت کشور ما هم نبود. از این حیث ما وکلای دادگستری هم به عنوان وظیفه ملی و هم به عنوان مدافعان حق و عدالت در راستای دفاع از عدالت این روزها را گرامی می‌داریم.

نجفی توانا تصریح کرد: امروز یادبود عزیزان دفاع مقدس نشان دهنده عرق ملی است.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز خطاب به وکلا گفت: شما وظیفه سنگینی را به دوش می‌کشید و رفتار شما امروز باید به گونه‌ای باشد که ظهور و تجلی شخصیت آرمان‌خواه و مقدس‌تان را نشان دهد. شما هرکدام باید الگو و اسوه وکلای کشور باشید.

نجفی توانا یادآور شد: بسیار خوشحالیم که امروز برای دومین‌بار چنین همایشی را برگزار می‌کنیم. ناگفته نماند که ما وکلا وظیفه دوگانه‌ای یعنی هم دفاع از کشور و هم دفاع از عدالت را بر عهده داریم.

در ادامه این مراسم حسین محمدنبی، نایب رییس کانون وکلای مرکز و دبیر همایش از جبهه تا محکمه گفت: این دومین سالی است که چنین همایشی را در کانون به همت هیات مدیره و ریاست این کانون برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ یک سوم از وکلای ما در کانون‌های مختلف به‌خصوص در کانون مرکز از خانواده شهدا و ایثارگران هستند که در طول دفاع مقدس به بهترین وجه از آب و خاک کشورمان دفاع کردند.

محمدنبی با اشاره به این موضوع که روابط وکلا با قوای سه‌گانه روز به روز در حال گسترش است گفت: قوای سه‌گانه از هوش و توان وکلای عزیز در حال استفاده هستند.

براساس این گزارش در ادامه این مراسم کلیپی از سخنان وکلای رزمنده در رابطه با دفاع مقدس و 8 سال جنگ تحمیلی پخش شد.

انتهای پیام

کد N972762

وبگردی