آفتاب
روحانی در گفتگو با سی ان ان:

عربستان همه فکر و ذکرش را برای حمله و کشتار مردم یمن گذاشته است

عربستان همه فکر و ذکرش را برای حمله و کشتار مردم یمن گذاشته است

رئیس جمهور با بیان اینکه عربستان همه فکر و ذکرش را برای حمله و کشتار مردم یمن گذاشته است و توجهی به امنیت داخلی خودش ندارد، گفت: عربستان در خصوص حوادث اخیر در مسجدالحرام باید پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن روحانی در گفتگو با سی ان ان با بیان اینکه گفتگوی مستقیمی با امریکا در خصوص سوریه نداریم،گفت: از طریق اتحادیه اروپا و سازمان ملل به شکل غیر مستقیم تبادل نظر داریم.

وی تاکید کرد: اگر تعهد جدی در اجرای توافقات هسته ای و لغو کامل تحریم ها ببینیم، شاید امکان گفتگو در سایر مسائل هم فراهم شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به مسائل سوریه گفت: اولویت در سوریه تقویت حکومت مرکزی برای پایان دادن به تروریسم و خونریزی، بازگشت آوارگان و اصلاحات سیاسی است.

وی در ادامه این گفتگو با اشاره به ناراحتی ملت ایران از سیاستهای دولت آمریکا، تصریح کرد: ناراحتی ملت ایران از سیاستهای دولت آمریکا نظیر مداخلات سیاسی و حتی نظامی طبیعی و منطقی است؛ اما در عین حال خواستار این هستند که در چارچوب روابطی درست و سازنده و مبتنی بر احترام متقابل تنش ها کاهش یابد.

روحانی فاصله میان ایران و  آمریکا زیاد دانست و گفت: مسایل زیادی باید جبران شود. مهم این است که نگرش و رفتار عوض شود. ملت ایران نمی خواهند در گذشته بمانند اما نمی پسندند که گذشته ادامه یابد.

وی همچنین در خصوص حادثه منا، گفت: ظاهرا عربستان همه فکر و ذکرش را برای حمله و کشتار مردم یمن گذاشته است و توجهی به امنیت داخلی خودش ندارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: عربستان در خصوص حوادث اخیر در مسجدالحرام و منا و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از زائران خانه خدا و از جمله هموطنان ما از نظر حقوقی و سیاسی باید پاسخگو باشد و ما حقوق زائرانمان را پیگیری خواهیم کرد.

مشروح این خبر متعاقبا منتشر خواهد شد.

کد N972675

وبگردی