آفتاب

بروجردی: اقتدار حزب‌الله و مقاومت همچنان تدوام دارد

بروجردی: اقتدار حزب‌الله و مقاومت همچنان تدوام دارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حرکت و سمت و سوی جامعه باید با تأسی از فرهنگ اسلامی، قرآنی و رهبری رشد کند، متذکر شد: با موفقیت‌های دفاع مقدس عملا تفکر انقلاب اسلامی از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سومین یادواره شهدای پاسدار فومن که در مسجد بالامحله این شهرستان برگزار شد، با اشاره به حادثه منا، اظهار کرد: قلب همه ملت ایران از فاجعه منا که نشان از بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی حاکمان عربستان است به درد آمده است.

وی دوران دفاع مقدس را یکی از مقاطع مهم تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: شعار «نه غربی، نه شرقی، جمهوری اسلامی» عرض اندام این نظام نوپا در برابر همه قدرت‌های بزرگ حاکم بر جهان بود.

بروجردی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار این نظام مقدس الهی بر مبنای آموزه‌های اسلامی و قرآنی نفی هر دو ابرقدرت اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا بود؛ چراکه هر دو ابر قدرت در منطقه در راستای خاموش کردن این نور الهی کمر همت بسته بودند.

وی با بیان اینکه کفر با تمام قامت خود در برابر اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران قدر برافراشت و زمین خورد، گفت: این ملت بزرگ در شرایط بسیار سخت و مدت طولانی موفق شد و مانع از کاسته شدن حتی یک وجب از خاک کشور شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این موفقیت و پیروزی معادله را در منطقه تغییر داد، بیان کرد: زمانی که در راس یک نظام فرد الهی و مرجع تقلید قرار می‌گیرد بر همه امور، حرکات، گفتار و بینش اسلامی حاکم است.

وی یکی از فرازهای مهم دوران دفاع مقدس را فتح خرمشهر خواند و ادامه داد: محاسبات همه تحلیل‌گران نظامی عدم قابلیت بازپس‌گیری خرمشهر بود.

بروجردی با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، ابراز کرد: باید این تفکر، بینش و جهان‌بینی در زندگی ما ساری و جاری باشد، زیرا درس‌های انقلاب اسلامی برای ملت ما و سایر ملت‌ها بسیار آموزنده و مهم است.

وی با بیان اینکه حرکت و سمت و سوی جامعه باید با تأسی از فرهنگ اسلامی، قرآنی و رهبری رشد کند، متذکر شد: با موفقیت‌های دفاع مقدس عملا تفکر انقلاب اسلامی از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفت و بسیاری چون حزب‌الله لبنان که عاشق فرهنگ ناب بودند از آن استقبال و الگوبرداری کردند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه حضور انقلاب اسلامی فراتر از مرزها عملا معادلات خاورمیانه را تغییر داد، گفت: در سال 1948 این غده سرطانی توسط انگلیس خبیث در دل جهان اسلام به وجود آورد و با اشغال آن کشتار را در قبله اول ما مسلمانان بیت‌المقدس به راه انداختند.

بروجردی اضافه کرد: حزب‌الله افتخار می‌کند که پیرو این نظام مقدس الهی و ولایت فقیه است و در سال 2000 برای نخستین‌بار سرزمین‌های اشغالی جنوب لبنان آزاد شد.

وی با بیان اینکه ما رژیم صهیونیستی را رژیم غاصب می‌دانیم، یادآور شد: رژیم صهیونیستی طی 15سال پنج شکست را به دلیل انتقال فرهنگ ایستادگی و مقاومت، ایثار و شهادت‌طلبی رزمندگان ما به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی متحمل شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر کشوری در برابر رژیم صهیونیستی بایستاد، بجنگد و مقاومت کند به او کمک خواهیم کرد، گفت: امروز رژیم صهیونیستی از حزب‌الله لبنان هراس و وحشت دارد؛ چراکه می‌داند خط مقدم ما آنجاست.

وی به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: اقتدار حزب‌الله و مقاومت همچنان تدوام دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران قوی‌ترین و قدرتمندترین کشور منطقه بوده است، تصریح کرد: تنها دو کشور ایران و آمریکا از اف14 برخوردار بودند.

وی با اشاره به موفقیت ایران در پنج سال گذشته در نشاندن پهپاد آرکیو 170 که در راستای جاسوسی وارد مرز ایران شده بود، تاکید کرد: نیروهای هوا و فضای سپاه پاسداران با قدرت جنگ الکترونیک آن را بر زمین نشانند و این در حالیست که در طراحی آن ذکر شده بود که در صورت قطع ارتباط با فرماندهی به خودی خود منفجر می‌شود.

بروجردی با بیان اینکه ایرانیان با مهندسی معکوس تکنولوژی ایران را 20سال به جلو راندند، گفت: نمونه ایرانی این پهپاد بدست ایرانی‌ها ساخته شد و بدست مقام معظم رهبری رونمایی گردید.

وی افزود: باید قدردان این نعمت عظیم الهی ولایت و امنیت در کشور باشیم، انتقال فرهنگ مقاومت ایران به سایر کشورها موجب تحول شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در موضوع هسته‌ای به صورت نابرابر قرار داشتیم، گفت: اگرچه جنگ سخت به پایان رسیده است، اما باید با هوشیاری و مقاومت در برابر شگردهای مختلف دشمنان ایستادگی کرد.

وی ابراز کرد: در بحث هسته‌ای اتفاق مهمی روی داد و عزم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها جزم بود که ایران به توانمندی هسته‌ای به عنوان یک دانش انحصاری جهان امروز دست نیابد و این جمهوری سلامی ایران مصر بود که این توانمندی را با توجه به هوشمندی ملت اختیار کند.

بروجردی ادامه داد: این ملت خداجو با عزمی راسخ آمریکا را در این عرصه شکست داد و در مصاف نابرابر به پیروزی و قهرمانی رسید.

وی با بیان اینکه با تسلط بر دانش هسته‌ای توانسته ایم بر ابعاد مختلف آن دست یابیم، تصریح کرد: ما در شرایطی واقع شده‌ایم که باید نرمش قهرمانانه را در پیش گیریم؛ بدین معنا که از حالت زندگی غیر رسمی از دید آنها و غیر قانونی هسته‌ای خارج شویم.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشور ما در مرحله تثبیت قدرت هسته‌ای قرار دارد، اضافه کرد: با اجرای تغییرات ایجاد شده در برجام میزان تولید رادیوداروی ضد سرطان به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره بر اینکه دانش هسته‌ای کشور ما به یک دانش بومی مبدل شده است، یادآور شد: آمریکا در این مصاف شکست خورده است و به عنوان ملت ایران اعلام می‌کنیم آمریکا همان کشوری است که امام راحل فرمود «هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

بروجردی افزود: همه این تحولات محصول صدها ساعت جلسه و فعالیت کارشناسی است.

وی با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران آمریکا، خط قرمز سیاست خارجی است، خاطرنشان کرد: تفسیر ساده رویداد مذاکرات هسته این است که وزن جمهوری اسلامی به تنهایی مساوی با وزن همه قدرت‌های دنیاست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در پشت پرده سه دوره مذاکرات ما با آمریکایی‌ها در عراق اقتدار و عزت ایران بوده است، اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای از موضع اقتدار صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N972659

وبگردی