آفتاب
رییس جمهور در گفت‌وگو با سی ان ان:

گفت‌وگوی مستقیمی با آمریکا در خصوص سوریه نداریم / عربستان باید پاسخگو باشد

گفت‌وگوی مستقیمی با آمریکا در خصوص سوریه نداریم / عربستان باید پاسخگو باشد

رییس جمهور کشورمان در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان تاکید کرد: باید تلاش کرد تا گذشته جبران شود و آینده ساخته شود.

به گزارش خببرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: گفت‌وگوی مستقیمی با آمریکا در خصوص سوریه نداریم، اما از طریق اتحادیه اروپا و سازمان ملل به شکل غیر مستقیم تبادل نظر داریم.
وی تاکید کرد: اگر تعهد جدی در اجرای توافقات هسته ای و لغو کامل تحریم ها ببینیم، شاید امکان گفت‌گو در سایر مسائل هم فراهم شود.
روحانی یادآورشد:اولویت در سوریه تقویت حکومت مرکزی برای پایان دادن به تروریسم و خونریزی، بازگشت آوارگان و اصلاحات سیاسی است.
ریییس جمهور کشوورمان همچنین گفت :ناراحتی ملت ایران از سیاستهای دولت آمریکا، نظیر مداخلات سیاسی و حتی نظامی طبیعی و منطقی است.اما خواستار این هستند که در چارچوب روابطی درست و سازنده و مبتنی بر احترام متقابل تنش ها کاهش یابد.فاصله بین آمریکا زیاد است و مسایل زیادی باید جبران شود. مهم این است که نگرش و رفتار عوض شود.ملت ایران نمی خواهند در گذشته بمانند اما نمی پسندند که گذشته ادامه یابد.
وی در باره فاجعه منا نیز تاکید کرد: ظاهرا عربستان همه فکر و ذکرش را برای حمله و کشتار مردم یمن گذاشته است و توجهی به امنیت داخلی خودش ندارد.در خصوص حوادث اخیر در مسجدالحرام و منا و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از زائران خانه خدا و از جمله هموطنان ما از نظر حقوقی و سیاسی باید پاسخگو باشد. و ما حقوق زائرانمان را پیگیری خواهیم کرد.
مشروح این مصاحبه متعاقبا منتشر می شود.
انتهای پیام
کد N972651

وبگردی