آفتاب
آصفری خبر داد؛

رایزنی ایران با ترکیه برای تعیین تکلیف مفقودان حادثه منا

رایزنی ایران با ترکیه برای تعیین تکلیف مفقودان حادثه منا

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از صدور ویزای وزیر بهداشت به منظور سفر به عربستان و بررسی مجروحین حادثه منا خبر داد و گفت: رایزنی ها از طریق ترکیه برای تعیین تکلیف مفقودین صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن آصفری در مصاحبه با «رویداد» رادیو گفتگو با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز که با حضور وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه تشکیل شد، اظهار داشت: این آقایان علت شکل‌گیری این اتفاق را بررسی کردند و بحث هایی را در خصوص انتقال کشته شدگان در منا و تیم پزشکی برای رسیدگی به مصدومان مطرح کردند.

وی اعزام به مکه و بررسی مسئله و همچنین انتقال اجساد حجاج را از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه خواند و افزود: آنطور که آقای امیرعبداللهیان گفت، ویزای وزیر بهداشت صادر شده تا در حوزه رسیدگی به مجروحین و انتقال اجساد وارد بررسی شود.

آصفری با اشاره به افزایش شمار کشته شدگان ایرانی حادثه به ۱۴۴ نفر ادامه داد: آمار مجروحین همان ۸۰ نفر است؛ امروز بیش از ۶۰ هزار نفر از زوار ما در مکه هستند که باید در موضع‌گیری ها بگونه ای عمل شود که شاهد اتفاقات دیگری نباشیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی، رسیدگی به چگونگی این حادثه را مهم دانست و گفت: مجلس تاکید دارد که این وضعیت باید مشخص شود؛ به ویژه کشورهای آسیب دیده باید بحث را بصورت دقیق دنبال کنند و گزارش های لازم نیز تهیه شود.

وی وضعیت کنونی زوار ایرانی را مهمترین مسئله خواند و تصریح کرد: باید تلاش کنیم زوار ایرانی بعد از اتمام مراسم به سلامت به خانه‌های خود بازگردند و بحث رسیدگی به مصدومان نیز باید دنبال و در دستور کار قرار گیرد.

آصفری گفت: قرار است اتحادیه پارلمان کشورهای اسلامی این موارد را دنبال کند و دولت نیز در حوزه مفقودین اقدام کند و رایزنی هایی از طریق ترکیه صورت گیرد.

کد N972640

وبگردی