آفتاب
به همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان؛

گروه پژوهشی "مطالعات گردشگری شهر" آغاز به کار کرد

گروه پژوهشی "مطالعات گردشگری شهر" آغاز به کار کرد

همزمان با سالروز جهانی گردشگری، گروه پژوهشی "مطالعات گردشگری شهر" به همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان فعالیت رسمی خود را در استان آغاز کرد.

به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: جهاد دانشگاهی واحد اصفهان بر آن است تا در کنار سایر نهادهای متولی حوزه گردشگری در گروه پژوهشی"مطالعات گردشگری شهر" تا اندازه‌ای پیش‌نیازهای علمی و تحقیقاتی توسعه‌ این صنعت را فراهم سازد.

مهدی ژیانپور با اشاره به مهم‌ترین اهداف گروه گردشگری شهر گفت: توسعه‌ دو گونه گردشگری شهری و گردشگری فرهنگی-اجتماعی با رویکرد "گردشگری خلاق" در دستور کار این گروه است.

وی تصریح کرد: گروه پژوهشی "مطالعات گردشگری شهر" فعالیت خود را بر شهرهای سه استان اصفهان، فارس و یزد متمرکز می‌کند؛ مرحله ابتدایی تحقیقات گردشگری از اصفهان آغاز و در نهایت الگوهای اجرایی آن با توجه به توانمندی‌های بومی به دو استان فارس و یزد نیز تسری پیدا خواهد کرد.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: در حال حاضر در معاونت پژوهشی واحد اصفهان، گروه پژوهشی مطالعات اجتماعی فرهنگی شهری، دارای موافقت کلی و در حال تبدیل شدن به موافقت اصولی است. این گروه بر محورهای شهر خلاق و شهر پایدار تمرکز دارد و مطالعه ویژگی‌های اجتماعی فرهنگی شهر را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: این معاونت در نظر دارد گروه دیگری در زمینه‌ محیط زیست فعال کند. دو گروه یاد شده از زمینه‌های مکمل مطالعات گردشگری هستند و مجموعه‌ گروه‌های سه‌گانه‌ ذکر شده می‌توانند موضوعات مختلف مبتلا به شهر را پوشش داده و زمینه‌ تشکیل پژوهشکده مطالعات شهری را فراهم آورد.

به گزارش ایسنا، گروه مطالعات گردشگری شهر تاکنون پروژه‌های شاخصی از جمله تدوین کاربرگ ثبت اصفهان در شبکه شهرهای خلاق از طریق صنایع دستی، باز تعریف محله علی قلی آقا در راستای توسعه صنعت گردشگری با رویکرد شهرهای خلاق و ارتقا کیفی محله ستار را به انجام رسانیده و یا در دست اجرا دارد.

انتهای پیام

کد N972599

وبگردی