آفتاب
با حضور مسئولان بانک مرکزی در کمیسیون برنامه؛

تبعات و نتایج اقتصادی و بانکی برجام بررسی شد

تبعات و نتایج اقتصادی و بانکی برجام بررسی شد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی موضوع برجام و تبعات و نتایج اقتصادی و بانکی آن با حضور مسئولان بانک مرکزی در این کمیسیون خبر داد.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه اظهار کرد: در این جلسه معاونان بانک مرکزی گزارشی را در خصوص تبعات و نتایج اقتصادی و بانکی برجام ارائه کردند .

وی افزود:‌ در این جلسه مطرح شد که تحریم‌های ایران در چند مرحله انجام شده بود، نخست تحریم های اولیه که تحریم های آمریکا از اوایل انقلاب بود و مربوط به سرمایه گذاران کشورشان با کشور ما، دیگری تحریم های مربوط به سازمان ملل از سال 2006 به بعد عمدتا در حوزه پولی و بانکی بوده و نهایتا تحریم های اتحادیه اروپا از سال 2010 که کل حوزه اقتصادی را در بر داشته است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: عمده بحث این بود که چه تحریم هایی بر اثر برجام لغو خواهد شد که بر اساس گزارش های ارائه شده مشخص شد تحریم های اولیه که ارتباطی با موضوع هسته‌ای ندارد پا برجاست.

کاتب همچنین اظهار کرد: سایر تحریم ها مربوط به انتقال وجوه بانکی و خدمات بانکی از طریق سرمایه گذاری با ایران در مباحث اقتصادی بود که در این جلسه گزارش آن توسط معاونان بانک مرکزی ارائه شد.

وی در پایان افزود:‌ رسیدگی به درخواست تحقیق و تفحص از نحوه هزینه‌کرد اعتبارات ماده 10 و 12 مربوط به حوادث غیرمترقبه نیز در این جلسه مطرح و مقرر شد در جلسه آینده کمیسیون گزارش نهایی ارائه شود.

انتهای پیام

کد N972596

وبگردی