آفتاب
نماینده قم:

آل‌سعود با بی تدبیری‌اش وسیله نابودی خود را فراهم کرد

آل‌سعود با بی تدبیری‌اش وسیله نابودی خود را فراهم کرد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: آل سعود با بی تدبیری اش وسیله نابودی خود را فراهم کرد و جهان اسلام باید در برابر این بی تدبیری بپا خیزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی در مراسم یادبود جان باختگان حادثه منا در مکه مکرمه با تسلیت این واقعه به مسلمین جهان گفت:حادثه منا یک مصیبت و حادثه عظیمی است که منجر به جان باختن تعداد زیادی از مسلمین شد.

وی در مورد این حادثه تلخ در منا اظهارکرد: جان باختن مسلمین در منا کام جهان اسلام را تلخ کرد و مظلومیت این عزیزان از دست رفته تا حدی بود که آل سعود اجازه خدمت رسانی برای جمع آوری جان باختگان و مجروحان را به نیروهای امدادی ایران نمی داد.

حجت الاسلام آشتیانی ادامه داد: در بسیاری از جنگ ها از جمله در حادثه کربلا نیز دشمن اجازه خدمت به مجروحان و شهدا را نمی‌دادند، حجاج تشنه و در شرایط بسیار دردناکی جان باختند همان گونه که در کربلا نیز شهیدان با لب تشنه به دیدار معبود شتافتند.

وی گفت: امروز نیز فرزندان یزید و معاویه بالای سر حجاج از دست رفته بودند و برترین جفا را در حق این عزیزان روا داشتند در دل تاریخ نیز یزیدیان و امویان بذر بی دینی و فتنه را افشاندند و آبیاری کردند.

وی ادامه داد: آل سعود با بی تدبیری اش وسیله نابودی خود را فراهم کرد چرا باید این گونه مسیرها را مسدود نمایند و با فشار جمعیت چنین جنایتی را رقم بزنند و با عملی حساب شده و تعمدی جان حجاج را به خطر بیندازند؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: جهان اسلام باید در برابر آل سعود بپاخیزد همان سالی که آنها 1400 نفر را شهید کردند باید می فهمیدیم که آل سعود لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد بعید نیست در سالهای بعد نیز این حادثه تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد: آل سعود جنایات زیادی را در حق مردم بی دفاع یمن روا داشت و در روز عید قربان با بی تدبیری و بی لیاقتی مصیبت بزرگی به وجود آورد و عید را تبدیل به عزا کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به عمق این حادثه طبق دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی 3 روز عزای عمومی اعلام گردید و امروز نیز در فیضیه از طرف حوزه علمیه جلسه ای برگزار گردید و این حادثه با توجه به بی مسئولیتی آل سعود محکوم شد.

حجت الاسلام آشتیانی اظهار داشت: این مراسم از سوی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد تا تسلی خاطری برای بازماندگان باشد و ما نیز ادای تکریم نسبت به جان باختگان داشته باشیم.

وی با اشاره به آیاتی در خصوص مقام والای شهیدان تصریح کرد: شهید در نزد خدای متعال جایگاه عظیمی دارد و فقط اوست که اجر و پاداش شهیدان را مشخص می سازد بی شک افرادی که در راه خدا و رسولش در مسیر حج قدم برداشته اند از شهدا هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در دورانی که جنگ و جبهه ای نباشد ممکن است مردم تصور کنند که چه بستری برای شهادت در راه خدا وجود دارد در حالی که اگر مسلمانان به ایمان الهی پایبند باشند و به دستورات خداوند عمل کنند و بر خلاف آن اقدامی ننمایند مقام شهادت نصیبشان می شود و حتی اگر در بستر جان بدهند شهید به شمار می روند.

وی گفت: مومنان عضو صدیقین و شهدا هستند و اجرشان بالاست قطعا آنهایی که به عنوان زیارت خانه خدا به تکلیف خود عمل کرده‌اند و در راه خدا و رسولش از خانه خود خارج شدند و در این مسیر جان باختند نیز جزء شهدا هستند.

حجت الاسلام آشتیانی افزود: برای نماز و حج مقبول خداوند اجر و پاداشی معین کرده اما اجر شهید را جز خدا کسی نمی داند در این‌باره برخی از علما نیز مقام حجاج جان باخته را شهید خوانده اند.

وی تصریح کرد: در مقام شهدا همین بس که بهشت برین جایگاه آنها می باشد و فرشتگان برای استقبال آنها صف کشیده اند و مرحبا می گویند.

انتهای پیام

کد N972519

وبگردی