آفتاب

"کوین مک‌کارتی" گزینه اصلی برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا

"کوین مک‌کارتی" گزینه اصلی برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا

پس از آن که جان بوئنر خبر استعفای خود را از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، کوین مک‌کارتی، معاون جمهوری‌خواه وی از ایالت کالیفرنیا به عنوان گزینه اصلی جانشینی او مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه کریستین ساینس مانیتور، روز جمعه جان بوئنر رسما کناره‌گیری خود از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را اعلام کرد.

کوین مک‌کارتی، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با توجه به مزیت تصدی موقت سمت ریاست این مجلس تا زمان تعیین رئیس جدید، به احتمال زیاد خواهان جانشینی بوئنر می‌شود.

اگر چه مک‌کارتی هنوز رسما اعلام نکرده که به دنبال رسیدن به ریاست مجلس نمایندگان است، اما روز جمعه بوئنر گفت، از نظر وی مک‌کارتی می‌تواند رئیسی عالی برای این مجلس باشد.

نشریه هافینگتون پست درباره مک‌کارتی گزارش داد، وی در اواسط دهه 1990 رئیس شاخه جمهوری‌خواهان جوان کالیفرنیا بود و سپس رئیس فدراسیون ملی جوانان جمهوری‌خواه شد. وی چندی بعد از سوی بیل توماس، رئیس کمیته پرقدرت "تدابیر و راهکارها" در مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان یکی از مدیران منطقه‌ای منصوب شد. در سال 2006 مک‌کارتی حائز کرسی کنگره آمریکا شد. این اتفاق بعد از آن که بیل توماس در حال بازنشستگی او را تایید کرد افتاد. از آن زمان به بعد مک‌کارتی که اکنون 50 سال دارد خیلی سریع پله‌های ترقی را طی کرد و در سال 2014 به سمت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان رسید.

بوئنر در مقام معاونت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تلاش داشته تا به او وفادار بماند و از طرح‌های او حمایت کند.

بعد از آن که بوئنر اعلام کرد، ماه آینده میلادی از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا کناره‌گیری خواهد کرد، مک‌کارتی با انتشار بیانیه‌ای‌ بوئنر را یک رهبر و یک مربی واقعی خواند.

مک‌کارتی اظهار کرد: کناره‌گیری از یک جایگاه پرقدرت نیازمند یک تواضع عمیق است و شخصیت جان بوئنر بی‌نظیر است. اکنون زمان آن است که ما بر بهبود و متحد کردن خود برای مقابله با چالشهای پیش رو و اجرای بهترین تلاشهایمان برای مردم آمریکا تمرکز کنیم.

همچنین بوئنر روز جمعه به خبرنگاران گفت: من به کوین مک‌کارتی خواهم گفت اگر قرار باشد او رهبر بعدی باشد مسئولیت شماره یک او حفظ کلیت نهاد است. هیچ کس مثل رئیس چنین وظیفه‌ای ندارد.

انتهای پیام

کد N972420

وبگردی