آفتاب
/فاجعه منا/

نقدی: پشت فاجعه منا آمریکایی‌ها هستند

نقدی: پشت فاجعه منا آمریکایی‌ها هستند

سردار نقدی گفت: صحبت‌هایی که امروز از سوی برخی جهت سازش با آمریکا مطرح می‌شود خیانت است و مردم را دلسرد می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین در همایش "مجاهدین جهان اسلام” که از سوی بسیج دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شده بود و در آن ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، ماجد غماص نماینده مجلس اعلای عراق در تهران و صالحی نماینده نیروهای شهید صدر در زمان جنگ حضور داشتند در ابتدای سخنان خود با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و هم‌چنین جان باختگان فاجعه منا گفت: آن‌ها قربانی خیانت آل سعود شدند.

وی با بیان این که وقتی که مسایل این چنینی رخ می‌دهد فورا ذهن‌ جامعه‌ اسلامی‌مان به سمت عامل مباشر و مستقیم حادثه می‌رود و اقدام به نفرین و لعن آن‌ها می‌کنیم ادامه داد: مشکل از همین جا شروع می‌شود و ما از ریشه و اصل این ماجرا غفلت می‌کنیم. مشکل ما در این زمینه بصیرت است. در واقع در این گونه ماجراها لایه سطحی و مباشر را می‌بینیم و عمق موضوع را توجه نمی‌کنیم. در حالی که باید بدانیم فرماندهی و قرارگاه دشمن کجاست. مثلا چه کسی آل سعود و رژیم صهیونیستی را به امت اسلامی تحمیل کرد. چه کسی تکفیری‌ها را تجهیز می‌کند و به آن‌ها پول می‌دهد. وقتی که شما تکفیری‌ها و آل سعود را نفرین می‌کنید و اگر این نفرین‌ها به آن‌ها اصابت کند و نابود شوند یکی دیگر مثل آن‌ها می‌آید تا زمانی که قرارگاه فرماندهی اصلی پابرجاست. کسانی که آن‌ها را آوردند و آن‌ها را در این موضع برای انجام این گونه اقدامات قرار دادند.

نقدی ادامه داد: اگر آمریکا دست از حمایت از آل سعود و رژیم صهیونیستی بردارد ادامه قوام آن‌ها به یک سال هم نمی‌کشد، این بصیرتی است که ما در امت اسلامی کم داریم و بیش‌تر در بررسی مسایل لایه‌های سطحی آن را توجه می کنیم در حالی که باید این مشکل را حل کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از حمایت‌های آمریکا از صدام در ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: از خیلی مسایل در دوران دفاع مقدس صحبت می‌شود اما کم‌تر از نقش آمریکا در تحمیل این جنگ سخنی به میان می‌آید.

نقدی با تاکید بر اینکه آمریکا به صورت تمام عیار از عراق در جریان حمله به ایران حمایت می‌کرد و ۷۷۱ قرارداد بین این دو کشور به امضا رسید، ادامه داد: در آن زمان همه کشورهای بزرگ دنیا در حمایت از صدام قرار داشتند و همه کشورهای ۱+۵ همراه با صدام بودند. در زمان پهلوی نیز آن‌ها حامی شاه بودند و درواقع این کشورها همیشه دشمن ما بودند.

وی با بیان این که آمریکایی‌ها وقتی دیدند صدام در جریان حمله به ایران به نتیجه نمی‌رسد خود وارد این موضوع شدند و سکوهای نفتی، کشتی‌ها و هم‌چنین هواپیمای مسافربری ما را مورد حمله قرار دادند ادامه داد: امام در سال ۵۹ دو پیام مهم صادر کردند که یکی در مورد حج بود و یکی دیگر در مورد جنگ بود و در همان زمان تاکید کردند که صدام عامل آمریکایی‌هاست و به دستور آمریکایی‌ها به ایران حمله کردند. این نشان‌دهنده بصیرت امام بود و ما به این گونه بصیرت‌ها در حال حاضر نیاز داریم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حمایت آمریکایی‌ها از گروه‌های تروریستی و تکفیری ادامه داد: خواب آمریکایی‌ها در جریان تجهیز تکفیری‌ها در عراق این بود که این گروه‌های تروریستی بغداد را بگیرند. یک صدام دیگر در این کشور حاکم کنند تا وارد جنگ با ایران شود و اگر آن‌ها از نیروهای تکفیری اعلام برائت می‌کنند دروغ می‌گویند.

نقدی با بیان این که اگر همین امشب بخواهم فهرستی از جنایت‌هایی که آمریکا در حال حاضر علیه ایران انجام می‌دهد را بیان کنم یک ساعت سخنرانی طول می‌کشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: در پشت فاجعه منا آمریکایی‌ها هستند و از تبلیغات آن‌ها می‌توان فهمید که آن‌ها درصدد این هستند که مردم را از اصل حج بری کنند. مثلا می‌بینیم که شبکه BBC‌ صحنه‌هایی از حجاج جان باخته را نشان می‌دهد. بلافاصله به تاجیکستان می‌رود و می‌گوید فلان خانم بدون رفتن به مکه حاجی شده چرا که پولش را به فلان محروم داده است.

مسئول سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: آن‌ها با این تبلیغات می‌خواهند حج را زیر سوال ببرند. شما در شبکه‌های اجتماعی ببینید که چه چیزهایی مطرح می‌کنند و در واقع این تصویر برای زشت نشان دادن چهره اسلام و بری کردن مردم از حج است. این برنامه‌ریزی بوده و دقیقا برنامه‌ریزی کردند که چه تبلیغاتی باید بشود و چه کشورهایی در این کار درگیر شوند.

نقدی با بیان این که امام فرمودند تمام بدبختی‌های ما از آمریکاست گفت: صحبت‌هایی که امروز از سوی برخی جهت سازش با آمریکا مطرح می‌شود خیانت است ومردم را دلسرد می‌کند.

وی با تاکید بر این که قدرت ما در همین شعار مرگ بر آمریکاست تصریح کرد: اگر مجاهد عراقی رهبر ایران را دوست دارد و آن را متعلق به کل امت اسلامی می‌داند به خاطر این است که می‌بیند در برابر آمریکا ایستاده است. قدرت ما ناشی از همین ایستادگی‌ها و شعار مرگ بر آمریکاست.

نقدی در ادامه گفت: ما در حال پیروزی هستیم. روی خط پیروزی قرار داریم پس چرا عقب‌نشینی کنیم و اگر امروز کوچک‌ترین غفلت و کوتاهی در مبارزه با آمریکا صورت گیرد شرمنده‌ترین نسل ایرانی در تاریخ کشور خواهیم بود. چرا که در حالی که در اوج پیروزی و اقتدار بوده‌ایم دست به سازش زده‌ایم.

او در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: امروز جوانان زیادی به من می‌گویند و یا پیامک می‌زنند و می‌گویند که ما را برای مبارزه با تکفیری‌ها به سوریه و عراق بفرستیم تا از حرم اهل بیت دفاع کنیم. جوانان ما به شهادت و مجاهدت در راه حق علاقه دارند و چنین ملتی با این گونه نسل جوان نباید با قدرت‌های استکباری سازش کند.

در این مراسم با حضور سردار نقدی از ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ماجد غماض نماینده مجلس اعلای عراق در تهران و هم‌چنین صالحی نماینده نیروهای شهید صدر تشکر و قدردانی شد.

انتهای پیام

کد N972413

وبگردی