آفتاب

بررسی آثار فرهنگی توافق هسته‌ای در کمیسیون برجام

بررسی آثار فرهنگی توافق هسته‌ای در کمیسیون برجام

جلسه کمیسیون ویژه بررسی برجام صبح امروز برگزار شد و در آن ضمن بررسی گزارش کمیته‌های سیاسی، دفاعی و امنیتی آثار فرهنگی برجام نیز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جلسه امروز کمیسیون ویژه بررسی برجام صبح امروز با حضور اعضا برگزار شد و در این جلسه زاکانی رئیس کمیسیون گفت که سازمان انرژی هسته ای به سوالات ارسالی کمیسیون پاسخ داده اما سوالاتی که برای وزارت امور خارجه ارسال شده همچنان بدون پاسخ مانده است.

همچنین در این جلسه پیرامون طرح دو فوریتی که تهیه شده بحث شد که امضاهای آن درحال جمع آوری است. البته طرح‌های دیگری توسط نمایندگان تهیه شده اما بنا بر این شد که یک طرح با اجماع حداکثری نمایندگان تهیه و ارائه شود.

در این جلسه گزارش کمیته سیاسی کمیسیون نیز قرائت شد که شامل فرصت‌ها و تهدیدات برجام در حوزه ی سیاست خارجی و پیشنهاداتی جهت جلوگیری از تهدیدات بود.

به گفته‌ی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در جلسه امروز این کمیسیون به آثار فرهنگی برجام نیز پرداخته شد.

در همین رابطه پژمانفر به نمایندگی از کمیسیون فرهنگی در کمیسیون برجام حضور پیدا کرد و بحث مفصلی را درباره‌ی آثار فرهنگی برجام ارائه کرد.

نقوی حسینی همچنین گفت که در جلسه امروز کمیسیون گزارش نهایی حوزه دفاعی امنیتی نیز قرائت شد و مورد تایید قرار گرفت که توان موشکی جمهوری اسلامی، خرید و فروش، یا اهداء سلاح ، نظارت و بازرسی و نفوذ دشمن محورهای اصلی این گزارش بود.

همچنین محورهای اصلی گزارش کمیته سیاسی فرصت‌های جمهوری اسلامی در دیپلماسی بین‌المللی و منطقه‌ای، منزوی شدن رژیم صهیونیستی ، روابط متقابل با کشورهای جهان، و تهدیداتی از جمله نفوذ آمریکا در منطقه و کشور ، تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی و روحیه مبارزه با استکبار بود.

قرار است کمیسیون برجام ساعت 16 امروز نیز با رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه دهد.

انتهای پیام

کد N972397

وبگردی