آفتاب
کامران در نطق میان دستور

روحانی و ظریف در سازمان ملل با جدیت حادثه منا را بررسی کنند

روحانی و ظریف در سازمان ملل با جدیت حادثه منا را بررسی کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه خواست در سازمان ملل، مجدانه حادثه منا را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر حسن کامران در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور، با ابراز تأسف از حادثه خونین منا اظهار داشت: رئیس جمهور در حاشیه مراسم سازمان ملل از اعضای سازمان کنفرانس اسلامی بخواهد از این پس هیاتی از کشورهای اسلامی برگزاری مراسم حج را بر عهده بگیرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه رژیم بی‌لیاقت عربستان هزاران حاجی را به کشتن داد اما طوری رفتار می‌کند که گویی اتفاقی رخ نداده است، گفت: آقای ظریف باید از وزیر امور خارجه عربستان بخواهد از تمامی مسلمانان عذرخواهی کند چراکه بعد از گذشت چند روز از این حادثه هنوز عذرخواهی نکرده و از آقای روحانی می‌‌خواهم در حاشیه مراسم سازمان ملل از اعضای کنفرانس اسلامی بخواهد از این پس هیاتی از کشورهای اسلامی برگزاری مراسم حج را برعهده بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه نمی‌توان جهان اسلام را اینگونه داغ‌دار کرد، به خانواده‌های از دست رفتگان این مصیبت تسلیت گفت و افزود: باید وزارت خارجه فعالیت خود را مضاعف کرده و از این دولت بخواهد توضیح دهد چرا امسال این همه اتفاق رخ داد؛ سقوط جرثقیل، آتش‌سوزی درهتل و حالا حادثه منا، آن‌ها باید پاسخگو باشند. چرا باید یک شاهزاده در ماشین خود برای سنگ زدن به خانه شیطان چنین مصیبتی را به بار بیاورد؟ باید به آنها گفت؛ شماها خودتان ابلیس هستید و اصلا دین ندارید، نه به کعبه اعتقاد دارید و نه به قران و امیدواریم روز هم مرگ این کافران فرا برسد چراکه دستشان در دستان صهیونیست‌ها است.  

کامران ادامه داد: دولت عربستان بهترین نیروهای خود را در یمن، عراق و سوریه به کار گرفته و بی‌تجربه‌ها را برای برگزاری مناسک حج گمارده است، امیدوارم در سازمان ملل رئیس جمهور و  وزیر امورخارجه به این موضوع در کنار موضوع برجام بپردازند.

وی همچنین با تشکر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، گفت: بهتر است این گروه گزارش کاملی ارائه دهند چراکه رهبری فرموده‌اند که این کار باید از مسیر قانونی طی شود و نباید مجلس دور زده شود، چرا دست‌اندرکاران می‌گویند کار را انجام می‌دهند در حالی که زمان آن ۲۶ مهر به پایان می رسد اما هنوز در مجلس خوانده نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید براینکه باید گزارش دقیق آورده شود، اضافه کرد: از ریاست، نواب مجلس و اعضای کمیسیون برجام می‌خواهم مقررات به درستی اجرا شود.

کد N972344

وبگردی