آفتاب
/فاجعه منا/

پناهیان: عربستان هولوکاست به راه انداخت

پناهیان: عربستان هولوکاست به راه انداخت

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: نمی‌توان قبول کرد که فاجعه منا تنها ناشی از ضعف مدیریت است، ضعف مدیریت تا حدی در این ماجرا نقش دارد. این ماجرا با یک برنامه‌ریزی قبلی از سوی حکومت عربستان رخ داده است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در مراسم بزرگداشت جان باختگان منا که توسط دانشگاهیان دانشگاه تهران در مسجد این دانشگاه برگزار شد، گفت: اگر آن مسیر را حتی یک بار در زندگی خود رفته باشید می‌پذیرید که قتل عام صورت گرفته است. حداقلِ مدیریت نیز امکان قتل عام 2000 نفره را ندارد، آن هم با مردمی که برای انجام مناسک همدیگر را هل نمی‌دهند و دلیلی هم برای هل دادن وجود ندارد، چرا که آنها تا شب، فرصت انجام مناسک را دارند و پیاده روی به آرام‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. حتی در طواف خانه خدا و سعی بین صفا و مروه پیاده روی از منا سریع‌تر صورت می‌گیرد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این مسیر در اثر بی‌خردی بسته نشده حتما تدبیری در پی بستن آن مسیر داشته‌اند. دشمنان گاهی جنایت‌های انجام می‌دهند و دروغ‌هایی می‌گویند که باور آن سخت است. ما نمی‌توانیم همه چیز را بگوییم، چون هنوز حاجیان ما آنجا هستند. آنها حتی اجازه‌ توزیع آب در بین زائران ندادند. پس نمی‌توان گفت اقدامات آنها ناخواسته بوده است، ما حتی اگر طرفدار حج و مسلمانان هم نباشیم پذیرش این ماجرا و واقعه برای هر فردی سخت است و این کار عربستان یک قتل عام برای مسلمانان محسوب می‌شود.

پناهیان گفت: این کار یا توسط دستگاه‌های استکبار صهیونیستی انجام شده است و یا خود عمال عربستانی این ماجرا را انجام داده‌اند. حضرت امام راحل می‌فرمایند آل سعود کانون فتنه برای جهان اسلام است و حضرت امام هرگز از سوی احساسات این سخنان را بیان نمی‌کردند. چرا باید در یک مکان مقدس این قتل عام صورت بگیرد. چون آنها از چند سال قبل ماجرای جنگ تمدن‌ها را بیان کردند و بر طبل جنگ‌ تمدن‌ها کوبیدند. ما نه به نبرد تمدن‌ها اعتقادی داریم و نه به گفت‌وگوی تمدن‌ها. چرا که گفت‌وگو زمانی رخ می‌دهد که هر دو طرف اهل گفت‌وگو باشند نه آنها که بدترین جنایت‌ها را انجام می‌دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: جنایت‌های آل سعود در تاریخ سابقه نداشته است. حتی فراعنه و صدام هم این کارها را نمی‌کردند. آنها در مقابل چشم دوربین‌ها جگر انسان‌ها را زنده زنده خارج می‌کنند و می‌خورند. تمام این ماجر‌اها طراحی شده است پس آنها اهل گفت‌وگو نیستند که ما بخواهیم با آنها گفت‌وگو کنیم. ما اهل جنگ تمدن‌ها هم نیستیم چرا که آنها تمدنی ندارند که ما بخواهیم با آنها بجنگیم. به حکم قرآن کریم تمدنی که باطل است خودش نابود می‌شود.

وی تصریح کرد: ما حتی یک موشک هم به سمت تمدن آنها ارسال نکرده‌ایم نه زمینی و نه فکری، جز کتاب خدا که در اروپا پرفروش‌ترین کتاب محسوب می‌شود. ما حتی یک ریال هم برای از بین بردن تمدن غرب خرج نکرده‌ایم ولی آنها خودشان به سمت تمدن اسلام می‌آیند. ما جنگ سردی علیه آنها به راه نینداخته‌ایم. جز شعار مرگ بر آمریکا. آنها جرثقیل را در امن‌ترین جای جهان می‌چرخانند آن هم در یک ساعت مشخص که بگویند جنگ تمدن‌ها شکل گرفته است. جنگ تمدن‌ها هم دروغ بزرگی است که از سوی آنها مطرح می‌شود چون ما اهل جنگ نیستیم. جنگ برای زمانی است که دو قدرت در مقابل هم قرار بگیرند آنها وقتی بنیان‌های خانواده‌شان و اقتصادشان رو به زوال و نابودی است ما چه جنگی با آنها داریم.

پناهیان عنوان کرد: آنها یک هولوکاست را در عرفات به راه انداختند. باید بگوییم که ماجرای منا سوء تدبیر نبوده است بلکه یک ماجرایی بوده که از سوی آنها برنامه‌ریزی شده بوده است. آنها بدانند که وقتی حاجیان با لباس احرام در زیر آفتاب داغ و با لب تشنه آهی بکشند حتما آه آنها گرفته می‌شود و حکام عربستانی منتظر بلاهای آسمانی باشند که به آن دچار خواهند شد.

به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت شهدای منا توسط دانشگاهیان دانشگاه تهران ظهر امروز برگزار شد و در این مراسم بیانیه‌ای علیه جنایت‌های کشور عربستان قرائت شد. دانشجویان در این مراسم با شعارهای یا "ایها المسلمون، اتحدوا، اتحدوا" "مرگ بر آل سعود خائن"، "مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل" انزجار و نفرت خود را از دولت آل سعود و جنایت‌های آنها اعلام کردند.

در پایان مراسم هم سعید حدادیان مداح و ذاکر اهل بیت (ع) به ذکر مصیبت پرداخت.

انتهای پیام

کد N972331

وبگردی