آفتاب

توجیه «فرانسوا اولاند» برای تجاوز به خاک سوریه

توجیه «فرانسوا اولاند» برای تجاوز به خاک سوریه

رئیس جمهور فرانسه در توجیه آغاز حملات هوایی این کشور در خاک سوریه گفت: هر زمان امنیت ملی ما به خطر بیفتد، دست به کار می شویم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لوفیگارو، همزمان با اعلام آغاز حملات هوایی فرانسه در سوریه «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور این کشور در توجیه این اقدام گفت: هر زمان که امنیت ملی ما به خطر بیفتد، ما وارد عمل خواهیم شد.

اولاند در ادامه مدعی شد: اولین حملات هوایی فرانسه در مناطق مختلف سوریه یکی از مهم ترین طرح های این کشور برای مقابله با تروریسم است.

وی بدون اشاره به جزئیات این حملات هوایی گفت: این حملات به جهانیان ثابت می کند فرانسه استقلال لازم را در اتخاذ تصمیمهایی که به امنیت ملی اش مربوط می شود، دارد.

اولاند تاکید کرد: این حملات با هماهنگی کامل با شرکا و همپیمانان ما در منطقه انجام می شود.

فرانسه که از چند هفته قبل برای حمله به سوریه مقدمه چینی کرده بود امروز یکشنبه از انجام نخستین حمله هوایی جنگنده های خود به مواضع داعش در سوریه خبر داد.

رویترز توضیح چندانی در مورد نحوه انجام این حمله و اینکه آیا در این حمله تلفاتی به گروه تروریستی داعش وارد شده یا خیر نداده است.

فرانسه در حالی به مواضع داعش در سوریه حمله کرده که پاریس از پیشگامان تسلیح گروه های شورشی و تروریستی حاضر در سوریه از زمان آغاز بحران در این کشور بوده است.

کد N972327

وبگردی