آفتاب

احمدی: بررسی برجام نباید تحت شعاع مسائل سیاسی و جناحی قرار گیرد

احمدی: بررسی برجام نباید تحت شعاع مسائل سیاسی و جناحی قرار گیرد

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بررسی برجام در مجلس نباید تحت الشعاع مسائل سیاسی و جناحی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، علی محمد احمدی در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت به مناسبت کشته شدن حجاج در رمی جمرات و انتقاد از بی مدیریتی سران عربستان گفت: بحث برجام با منافع ملی ما گره خورده که حاصل مجاهدت‌های خاموش سی ساله ملتی است که برای تحقق آرمان‌های خود بزرگترین تلاش‌ها را به کار برده است.

وی ادامه داد: امید است کمیسیون ویژه بررسی برجام و مجلس هر چه سریعتر تکلیف آن را روشن کنند و اجازه ندهیم با فرسایشی شدن این موضوع ملی تحت شعاع مسائل سیاسی و جناحی قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: همچنین از دولت می‌خواهیم در راستای تلاش‌های قابل قبولی که در ثبات بخشی و مهار تورم داشته، فضای تحدید تقاضا کنار گذاشته شود و به فقدان تقاضای موثر در اقتصاد ایران توجه داشته باشد و از افراط و تفریط‌هایی که در سیاست های پولی و مالی می‌شود، پرهیز کند.

احمدی یادآور شد: روزگاری نگران بودیم که با تزریق درآمدها و ارز نفتی اقتصادمان بیماری هلندی را تجربه کند که متاسفانه تجربه کرد اما امروز از این طرف با افراط دیگری با سیاست‌های انقباظی پولی رکود دامنه‌داری را به اقتصاد ایران تحمیل می‌کنیم که دولت باید تلاش کند با تزریق منابع مالی، گشایش اعتبار در بانک‌ها و تزریق اعتبار به طرح‌های عمرانی از وضعیت رکودی موجود فاصله بگیرد.

وی افزود:‌ اگر خدای ناخواسته اقتصاد ایران مجددا به سمت رکود چرخش پیدا کند خروج از آن به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه دولت در زمینه ارائه بودجه قانونمداری را به اثبات رسانده است تصریح کرد: ما نمایندگان ملت انتظار داریم که ان شاء الله بودجه سال 1395 در قالب برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ارائه شود چراکه معمولا بودجه‌های ادواری ما برشی از برنامه است و قانون مداری ایجاب می‌کند با ارائه لایحه برنامه ششم توسعه بودجه سال 95 در قالب این برنامه ارائه شود.

نماینده مردم دهلران در مجلس همچنین با اشاره به برخی از مشکلات و محرومیت حوزه انتخابیه خود رسیدگی به وضعیت مردم این منطقه توسط مسئولین اجرایی خواستار شد و گفت: امروز فاصله برخورداری ایلام و مناطق مرزی با استان‌های برخوردار از زمان جنگ بیشتر است و این یعنی ما در برنامه‌های توسعه به دنبال تحقق عدالت منطقه‌ای نبوده‌ایم.

احمدی خاطر نشان کرد: برنامه ششم فرصتی است که دولت روش‌های متعارف توازن منطقه‌ای که تاکنون نتیجه نداده را کنار بگذارد و با رویکرد جدید به فکر عدالت باشیم که تجربه جهانی نشان داده دوگانگی در توسعه به پایداری در توسعه منجر نمی‌شود. لذا فربه شدن مناطقی به قیمت فقر مناطق دیگر هیچ گاه توصیه نمی شود.

وی در پایان نسبت به آتش سوزی در جنگل های زاگرس تذکر داد.

انتهای پیام

کد N972204

وبگردی