آفتاب

سردار صفوی: بعید می دانم فاجعه منا عمدی باشد/ ریاض از ملت های مسلمان عذرخواهی کند

سردار صفوی: بعید می دانم فاجعه منا عمدی باشد/ ریاض از ملت های مسلمان عذرخواهی کند

ایرنا نوشت: دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: بعید می دانم فاجعه منا عمدی بوده باشد اما آنچه مسلم است در این فاجعه عدم کفایت، عدم صلاحیت و عدم مدیریت آل سعود مشخص است.

سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی در حاشیه آیین گرامیداشت سالروز عملیات ثامن الائمه(ع) ـ شکست حصر آبادان ـ و رونمایی از مجموعه عکس شوق وصال در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت افزود: در فاجعه منا بیشتر از همه موارد یاد شده این موضوع مهم است که رژیم آل سعود حاضر نیست که حتی یک عذرخواهی از ملت های اسلامی کند.

وی ادامه داد: اینکه آل سعود حاضر نیست به دولت و مسوولان ما اجازه دهد که مجروحان را از سایر بیمارستان ها نجات دهند و یا وضعیت مفقودان این فاجعه را مشخص کنند نیز نشان می دهد که این رژیم از کمترین اخلاق و رفتار انسانی و سیاسی برخوردار نیست.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در سخنراني خود در اين مراسم نيز با اشاره به فاجعه منا گفت: دولت سعودی نشان داد در مدیریت و تامین امنیت زائران سرزمین وحی و بیت الله الحرام ناتوان است. این رژیم یک رژیم متکبر، مغرور و نادان است که یک تفکر کهنه دارد.

وي افزود: امیدواریم پادشاهی سعودی با پذیرش مسوولیت در کوتاهی مدیریت و تامین امنیت مسافران بیت الله الحرام که منجر به وقوع این فاجعه شد، از ملت ایران و سایر ملت های مسلمان جهان عذرخواهی کند در غیر این صورت نشان داده خواهد شد که این رژیم توانایی مدیریت حج ابراهیمی را ندارد و مسلمانان جهان باید برای اداره مکه و مدینه فکری بیاندیشند.

 

2727

 

 

کد N972168

وبگردی