آفتاب

کمک به روند مقابله با فقر محور سخنرانی رئیس‌جمهوری چین در سازمان ملل

کمک به روند مقابله با فقر محور سخنرانی رئیس‌جمهوری چین در سازمان ملل

رییس‌جمهوری چین بودجه‌ای بالغ بر دو میلیارد دلار برای کشورهای فقیر در سفرش به سازمان ملل اختصاص داد، در حالیکه این رقم در مقایسه با کشورهای غربی بسیار پایین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اعلام رییس‌جمهوری چین اولین اقدام این کشور در سازمان ملل پس از انتقادهای طولانی به چین، به خصوص از سوی آمریکا و دیگر کشورهای توسعه یافته مبنی بر اینکه چین در جهت عهده گیری نقش جهانی به مسوولیتهای خود عمل نمی کند، بود.

شی جینپینگ در سخنرانی‌اش در نشست توسعه پایدار در سازمان ملل اعلام کرد که چین عدالت را برتر از منافع می داند و در همین راستا به کشورهای دیگر برای تلاش در راستای اجرای برنامه توسعه بعد از سال 2015 می پیوندد و در این باره مشارکت می کند.

رییس‌جمهوری چین ادامه داد: کشورش برای سرمایه‌گذاری در کشورهای دارای حداقل توسعه به خصوص کشورهای آفریقایی تا سال 2030 دست کم 12 میلیارد دلار اختصاص می دهد.

سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که خواستار تحقق هدف پایان فقر شدید تا پایان سال 2030 است که برای دستیابی به این هدف پنج تریلیون دلار نیاز است.

شی جینپینگ از کشورهای توسعه یافته خواست که به عنوان اصلی ترین کانالها برای کمک به ملتهای محروم باقی بمانند. تعهدات چین برای کمک مالی در کنار کشورهای غربی بسیار پایین است .

براساس اعلام سازمان همکاری اقتصادی و توسعه که مقر آن در پاریس است، آمریکا در سال 2013 بیش از 30 میلیارد دلار و کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، انگلیس و ژاپن بیش از 11 میلیارد دلار کمک مالی در این راستا اعطا کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N972140

وبگردی