آفتاب
سلامی:

آل سعود امن‌ترین سرزمین خدا را ناامن کردند

آل سعود امن‌ترین سرزمین خدا را ناامن کردند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آل سعود امن‌ترین سرزمین خدا را ناامن کردند.

به گزارش خبرنگار خببرگزاری دانشجوویان ایران (ایسنا)، سردار سرتیپ حسین سلامی در آیین رونمایی از کتاب مجموعه عکس شوق وصال با اشاره به فاجعه منا، اظهار کرد: امروز جهان اسلام غمگین است که یک واقعه هولناک از بی‌کفایتی و فقدان صلاحیت یک نظام سیاسی کهنه مانند آل سعود ایجاد شده است و آنها امن‌ترین سرزمین خدا را ناامن کردند.

وی تأکید کرد: رژیمی که به مردم بی‌دفاع یمن حمله می‌کند و باعث می‌شود ملت سوریه که آزاد و عزیز زندگی می کردند در شرایطی ذلت‌بار آواره شهرهای اروپایی شوند طبیعی است دیگر توانی برای مدیریت واقعه عظیم حج را ندارد و چنین وقایع عظیم و فراتر از طاقت و تصور انسان در آنجا اتفاق می‌افتد.

سلامی در ادامه به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: هر ملتی دارای عناصر هویت‌بخشی است و هر جامعه‌ای از منابعی عناصر تشکیل دهنده هویت خود را دریافت می‌کند. بدون شک انقلاب اسلامی نقطه تغییر هویت ملت مسلمان ایران بود. ما بعد از انقلاب از آرمان‌های بلند امام (ره) و شخصیت معنوی، روحانی و بزرگ او و شخصیت فکری، فقهی و روحانی رهبر انقلابمان هویت‌مان را دریافت کردیم.

وی افزود: اسلام منبع عظیم هویت بخشی نوین شخصیت ایران بود و هست. اما بخشی از عناصر اصیل شخصیت ایران جدید توسط واقعه‌هایی ساخته شد که هرگز در ظرف مکان و زمان متوقف نشدند. برخی واقعه‌ها سیال هستند که با تاریخ یک کشور پیش می‌روند و دارای تأثیراتی فراتر از زمان‌اند که جنگ‌ها معمولاً از این دسته‌اند. دفاع مقدس یکی از آن وقایع بی‌نظیر ایران و اسلام است که در شکل‌دهی به منزلت و هویت ملت ایران تأثیر زیادی به جا گذاشت.

ادامه دارد...

کد N972114

وبگردی