آفتاب

عربستان صنعا را بمباران کرد

عربستان صنعا را بمباران کرد

ایرنا نوشت: جنگنده های عربستان صبح امروز یکشنبه مقر پلیس،تیپ یک زرهی سابق ، پارک 2 سپتامبر، کارخانه ریسندگی وبافندگی، اردوگاه الحفا وچندین منطقه مسکونی را بمباران کردند.

به گزارش پایگاه خبری سام پرس ، شاهدان عینی گفتند: جنگنده های عربستانی شب گذشته پایگاه دیلمی ومراکز وابسته به آن را بیش از هفت بار هدف حملات هوایی خود قرار داد که منجر به تخریب شمار زیادی خانه های مسکونی وآتش سوزی شدید در محله های مسکونی شد.

همچنین متجاوزان عربستانی برخی محلات مسکونی منطفه بنی الحارث را هدف حملات هوایی خود قرار دادند به طوری که شمارزیادی کشته وزخمی و ویرانی هایی به جا گذاشت و موجب ایجاد رعب ووحشت در میان غیر نظامیان شد.
یکی از ساکنان منطقه بنی الحارث گفت: متجاوزان عربستانی در رسانه های خود مدعی شدند ویرانی های ناشی از بمباران جنگنده های خود، کار انصار الله است اما حقیقت این است جنگنده های متجاوز عربستانی مناطق مسکونی را بمباران وشمار زیادی بی گناه را کشته وزخمی می کنند.
این در حالی است که نظامیان عربستان طی روزهای اخیر شکست سنگینی در جبهه های جنگ از نیروهای مقاومت مردمی یمن دریافت کردند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا مجروح شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

52310

کد N972097

وبگردی