آفتاب
در دیدار با عادل الجبیر؛

بان کی مون خواستار توقف جنگ یمن از سوی عربستان شد

بان کی مون خواستار توقف جنگ یمن از سوی عربستان شد

دبیرکل سازمان ملل در دیدار با وزیر امور خارجه عربستان از این کشور خواست حمله به یمن را متوقف کرده و زمینه را برای کمک رسانی به آسیب دیدگان یمنی فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل از دولت ریاض خواست هرچه سریعتر جنگ علیه یمن را متوقف و راه حل نظامی برای پایان دادن به بحران یمن را کنار بگذارد.

وی در دیدار با «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان در نیویورک، ضمن تاکید بر توقف حملات عربستان به یمن، از این کشور خواست زمینه را برای ارسال کمکهای انسانی به شهروندان یمنی فراهم آورد.

دبیر کل سازمان ملل در این دیدار بر ضرورت رسیدن به یک راه حل سیاسی و حل صلح آمیز تمام اختلافات از طریق گفتگو و مذاکرات همه جانبه تاکید کرد.

گفتنی است پیشتر از این نیز بان کی مون راهکار سیاسی را بهترین گزینه برای پایان دادن به اختلافات مطرح کرده و نسبت به عواقب جنگ علیه یمن هشدار داده بود.

عربستان از فروردین ماه سال جاری با حمایت کشورهای عربی و غربی به بهانه بازگرداندن «منصور هادی» رئیس جمهور فراری، به قدرت حملات پردامنه خود به یمن را آغاز کرد و در طول شش ماه گذشته در نتیجه این حملات اوضاع یمن به حدی وخیم شد که اغلب سازمان ها و نهادهای حقوق بشری از جمله سازمان ملل درباره فاجعه انسانی در این کشور هشدار دادند.

کد N972084

وبگردی