آفتاب
سردار سلامی در مراسم گرامیداشت شکست حصر آبادان:

بی‌کفایتی ‌آل سعود مانند یک سلاح کشتار جمعی عمل کرد

بی‌کفایتی ‌آل سعود مانند یک سلاح کشتار جمعی عمل کرد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: بی‌کفایتی و سوء‌تدبیر آل‌سعود همانند یک سلاح کشتار جمعی عمل کرده و امن‌ترین سرزمین خدا را به ناامن‌ترین سرزمین عالم تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین سلامی در مراسم گرامیداشت حماسه شکستن حصر آبادان که صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به حادثه تلخ منا، اظهار داشت: جهان اسلام واقعا غمگین و محزون از این واقعه هولناک است.

وی افزود: بی‌کفایتی، فقدان صلاحیت، سوء‌تدبیر و عدم بلوغ در نظام سیاسی کهنه و مندرس آل‌سعود همانند یک سلاح کشتار جمعی عمل کرد و امن‌ترین سرزمین خدا را به ناامن‌ترین سرزمین عالم هستی تبدیل کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: طبیعی است رژیمی که زمانی برای اداره امور خود ندارد و به ملت یمن حمله کرده است و همچنین مردم سوریه را که عزیز و آزاد زندگی کرده‌اند، به عنوان پناهنده در شرایطی ذلت‌بار آواره می‌کند؛ توان اداره یک واقعه عظیم به نام حج را ندارد.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هر ملتی دارای عناصر اهمیت‌بخشی است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نقطه تغییر هویت ملت ایران بود.

وی اسلام را از عناصر مهم هویت‌بخش شخصیت نوین ایران دانست و ادامه داد: بخشی از عناصر اصیل شخصیت ایران توسط واقعیت‌هایی ساخته شده است که هرگز در ظرف زمان و مکان متوقف نشدند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: دفاع مقدس یکی از واقعه‌های بی‌نظیر تاریخ اسلام و ایران بوده که در شکل‌دهی به شخصیت ایران تاثیر ویژه‌ای را به جای گذاشته است.

سردار سلامی اذعان کرد: وقتی به تصویر دفاع مقدس نگاه می‌کنیم می‌بینیم چیزی که از ایران یک کشور مقاوم، پایدار، نیرومند و شکست‌ناپذیر در مقابل یک ائتلاف واقعی اما نانوشته از همه قدرت‌های جهان می‌سازد، نشان‌دهنده شکوه، عظمت، بزرگی، جاودانگی، ایمان و روح مقاومت در پیکر یک ملت به نام ایران است.

وی با اشاره به اینکه دامنه تاثیرات دفاع مقدس در هشت سال خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: حیات و بزرگی جامعه ما جزو شاخص‌های رایجی است که ملت ایران امروز با آن شناخته‌ می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: ملت مسلمان ایران بعد از دفاع مقدس نیز مسیر خود را برای در تنگنا قراردادن دشمنان جهان اسلام ادامه داد.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه امروز آنها با سیاست‌های انقلاب اسلامی در سرزمین‌های دوردست مواجه هستند، خاطرنشان کرد: ایجاد تفرقه در راهبردهای دشمن از دستاوردهای دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه هر حرکت بزرگی نیاز به برداشتن اولین قدم دارد، اظهار داشت: شکست حصر آبادان فتح‌البابی بود که دروازه پیروزی‌های آینده را گشود و این نقطه آغازی برای بازیابی اعتماد به نفس رزمندگان بود.

جانشین فرمانده سپاه در پایان خاطرنشان کرد: ترکیب ایمان و تاکتیک پدیده جدیدی در جنگ‌های نوین بود.

 

 

 

کد N971994

وبگردی