آفتاب
سرلشگر صفوی در مراسم گرامیداشت شکستن حصر آبادان:

برخورد غیرمسئولانه پادشاهی سعودی تلخ‌تر از حادثه منا است

برخورد غیرمسئولانه پادشاهی سعودی تلخ‌تر از حادثه منا است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: برخورد غیرمسئولانه، غیرانسانی و غیراسلامی پادشاهی سعودی تلخ‌تر از خود حادثه منا است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی در مراسم گرامیداشت حمله شکستن حصر آبادان که صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، حادثه منا را بسیار تلخ دانست و اظهار داشت: تلخ‌تر از خود حادثه، برخورد غیرمسئولانه، غیرانسانی و غیراسلامی پادشاه سعودی است.

وی افزود: آنها از کمک‌رسانی جلوگیری کرده‌اند و همچنین از سفر هیات ایرانی برای مشخص کردن زائران عزیزمان ممانعت به عمل آورده‌اند. این نشان‌دهنده آن است که این رژیم یک رژیم متکبر و نادان است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه امیدوارم پادشاهی سعودی با پذیرش مسئولیت و کوتاهی خود، از ملت‌ها و ملت ما عذرخواهی کند، تصریح کرد: این مساله نشان داده است که رژیم آل‌سعود صلاحیت اداره حج را ندارد و مسلمانان باید برای اداره مکه، مدینه و مراسم حج فکری کنند. مراسم حج برای یک میلیون و ۶۰۰هزار مسلمان برگزار می‌شود.

رحیم صفوی با اشاره به اینکه سعودی‌ها در تامین امنیت حج، ناتوان هستند، افزود: امیدوارم دولت‌های اسلامی موضع فعالی در مقابل این رژیم مغرور اتخاذ کنند.

وی با مثبت خواندن پیشنهاد سید حسن نصر‌الله، اظهار داشت: حداقل آل‌سعود پیشنهاد وی را مبنی بر تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب برای روشن شدن این فاجعه بپذیرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: از خداوند می‌خواهیم خون شهدای حج امسال و ناله شهدای یمن، دامن آل‌سعود را بگیرد و در ۲۰ سال آینده اداره مکه و مدینه به دست این رژیم نبوده و خبری از آل‌سعود نیز نباشد.

کد N971993

وبگردی