آفتاب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد

حرکت به سمت آموزش عدالت محور، گام چهارم طرح تحول نظام سلامت

حرکت به سمت آموزش عدالت محور، گام چهارم طرح تحول نظام سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: حرکت به سمت آموزش عدالت محور و پاسخگو گام چهارم طرح تحول نظام سلامت است.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، محمودرضا میری در مراسم تکریم و معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه با بیان این مطلب به ثمرات اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان سیستان و بلوچستان و ارتقاء نسبی رضایتمندی مردم اشاره و تصریح کرد: با اجرای این طرح می توان گفت گسترش خدمات درمانی از سویی و خدمات بهداشتی از سوی دیگر برای ارتقاء سلامت مردم برنامه ریزی و اجرایی شده است و تا تکامل طرح تحول همچنان با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین پوررضا مدیرکل امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور نیز در این جلسه گفت:باید در مکان هایی که آموزش در خدمت مردم قرار می گیرد، تربیت محور بوده و آموزش گیرندگان را ابتدا به تفکر و سپس به تعقل دعوت کند چرا که فرد ابتدا با تفکر مسیرهای متعدد و مختلف را یافته و سپس با تعقل بهترین مسیر را انتخاب می کند .

وی تاکید کرد: خداوند در روز قیامت به انسان ها بر اساس میزان تعقلشان پاداش می دهد و کثرت عمل ملاک نیست.

وی همچنین با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام که فرمودند علم بر دو قسم است علم الابدان و علم الادیان افزود: ایشان علم الابدان را ارجح بر علم الادیان می دانستند چرا که انسانی که از لحاظ جسمی سالم و معتدل نباشد در سایر امور هم نمی تواند اعتدال داشته باشد.

وی در ابتدای سخنانش نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: قبل از انقلاب سال 1357 ، انقلابی در درون مردم اتفاق افتاده بود و باعث خروش و انقلاب شکوهمند اسلامی شد چرا که خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خودشان بخواهند .

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی مسئول پیشین دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین ایمانی خواه بعنوان مسئول جدید معرفی شد.

انتهای پیام

کد N971908

وبگردی