آفتاب
یک مدرس دانشگاه:

نهج‎البلاغه، علاج دردهای روحی و آسیب‌های اجتماعی است

نهج‎البلاغه، علاج دردهای روحی و آسیب‌های اجتماعی است

یک مدرس ادبیات عرب دانشگاه‌های لرستان گفت: نهج‌البلاغه سرشار از مباحث اخلاقی، تربیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی، ادبی و... است.

یک مدرس ادبیات عرب دانشگاه‌های لرستان گفت: نهج‌البلاغه سرشار از مباحث اخلاقی، تربیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی، ادبی و... است.

علی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، اظهار کرد: نهج‌البلاغه ابعاد عمیقی برای بشر معاصر دارد که حیران و متحیر است.

وی از نهج‌البلاغه به‌عنوان حبل‌المتینی یاد کرد که انسان با تمسک به آن می‌تواند راه سعادت را پیدا کند و افزود: این کتاب مقدس بعد از قرآن کریم دومین کتاب مهم در جهان اسلام و دنیاست و می‌تواند راهگشا باشد.

نظری به تأثیرپذیری بسیاری از اندیشمندان مسیحی از جمله جبران خلیل جبران از نهج‌البلاغه اشاره کرد و ادامه داد: نهج‌البلاغه کتابی برای نسل‌های گذشته نیست این کتاب مقدس همواره تازه است و برای همه نسل‌ها و زمان‌ها سودمند است و نسل امروز و فردا هم می‌توانند از این کتاب برای علاج دردهای روحی و آسیب‌های اجتماعی بهره ببرند.

این استاد ادبیات عرب گفت: نهج‌البلاغه سرشار از مباحث اخلاقی، تربیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی، ادبی و... است و از جنبه تربیتی این کتاب بسیار حائز اهمیت بوده و خانواده‌ها می‌توانند برای تربیت صحیح فرزندان‎شان از این کتاب بهره ببرند.

وی افزود: سفارش‌هایی که امام علی(ع) در نامه 31 نهج‌البلاغه به فرزندش امام حسن‌مجتبی(ع) کرده است فقط مختص امام حسن(ع) نیست، این سفارش‌ها برای همه زمان‌ها و دوران‌هاست و والدین باید در تربیت فرزندانشان به بیانات امام علی(ع) در این نامه توجه داشته باشند.

نظری اظهار کرد: امام علی(ع) در فرازی از نهج‌البلاغه تأکید کرده است که والدین فرزندان خود را در سایه محبت خود قرار دهند چراکه اگر فرزندان تحت محبت والدین قرار نداشته باشند به دامن بیگانه می‌گروند و امروز نیز این مسئله بسیار حائز اهمیت است. اگر والدین فرزندان خود را تحت حمایت و محبت قرار ندهند آن‌ها به فضاهای مجازی روی می‌آورند.

انتهای پیام

کد N971830

وبگردی