آفتاب
در دیدار رحیم پور با مقامات قبرس مطرح شد؛

حمایت ایران از مذاکرات صلح قبرس/ تاکید بر توسعه روابط پارلمانی

حمایت ایران از مذاکرات صلح قبرس/ تاکید بر توسعه روابط پارلمانی

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران از روند مثبت مذاکرات صلح قبرس حمایت می کند، بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه در حوزه پارلمانی و قضایی میان ایران و قبرس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در ملاقات با یاناکیس اومیرو رئیس پارلمان و یوناس نیکولائو وزیر دادگستری قبرس، طرفین ضرورت توسعه روابط دوجانبه در حوزه پارلمانی و قضایی را مورد تاکید قرار دادند.

وی در ملاقات با رئیس پارلمان قبرس ضمن یادآوری روند مثبت روابط سیاسی دو کشور، اهمیت تقویت روابط پارلمانی در سطوح دو جانبه و بین المللی را یادآوری و ابراز امیدواری نمود: رایزنی مقامات پارلمانی دو کشور موجب تدوین ابتکارهایی بمنظور مقابله با تروریزم در نهاد های پارلمانی مانند اتحادیه بین المجالس(IPU) و پارلمان اروپا بشود.

معاون وزیر امور خارجه در این ملاقات ضمن حمایت از روند مثبت مذاکرات صلح قبرس ، اهمیت دو کشور در خصوص مقابله با تروریزم و خشونت طلبی در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

آقای یاناکیس امیرو با ابراز خرسندی از روند توسعه روابط ، از سفر به ایران بمنظور تبادل نظر با همتای ایرانی در راستای تقویت روابط پارلمانی در سطوح دوجانبه و بین المللی استقبال نمود.

رئیس پارلمان قبرس با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات صلح جزیره قبرس ، از موضع متوازن جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسئله قبرس قدردانی نمود.     

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با یوناس نیکولائو وزیر دادگستری نیز با ابراز خرسندی از امضای دو موافقتنامه استرداد مجرمین و انتقال محکومین میان دو کشور، خواهان همکاری قبرس برای عفو یا انتقال زندانیان ایرانی گردید.

نیکولائو نیز متقابلا ضمن اعلام آمادگی برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران بویژه در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جنایات سازمان یافته تاکید نمود و ابراز داشت امکان انتقال زندانیان ایرانی برای سپری نمودن ادامه دوره محکومیت در ایران با نظر مثبت مورد بررسی قرار گیرد.

کد N971794

وبگردی