آفتاب

جزییات جلسه غیر علنی مجلس

جزییات جلسه غیر علنی مجلس

یک نماینده مجلس جزییاتی درباره جلسه غیر علنی امروز درباره‌ی حادثه روز پنج شنبه منا ارائه داد.

عوض حیدر پور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، توضیح داد: جلسه غیر علنی امروز پیرامون حادثه دلخراشی بود که در منا اتفاق افتاد.

آقای جنتی به شرح ماوقع پرداختند که چه اتفاقاتی افتاده و در ادامه سیر اقداماتشان در این زمینه را توضیح داد.

او ادامه داد: بعد از صحبت ایشان وزیر کشور هم به شرح اقدامات پرداختند و آقای امیر عبداللهیان هم توضیح دادند که در حوزه‌ی فعالیت‌های دیپلماسی هم در داخل کشور و هم آقای ظریف در نیویورک که چه کارهایی انجام داده‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت خاطر نشان کرد:‌ در این جلسه گزارش داده شد که تیم اقدام کننده همه تلاش‌ها و همکاری‌ها را در داخل کشور به گونه‌ای انجام دادند که جنازه کشته شده‌ها هر چه زودتر به کشور منقل شود و مجروحین نیز در اولویت دوم قرار گیرد و همچنین مدیریت لازم برای استقبال از آنها انجام شود.

حیدرپور همچنین درباره‌ی علت این حادثه توضیح داد: علاوه بر این که در فضای روز عید قربان فضای سخت و هوای گرمی بوده سعودی‌ها مسیرهای دسترسی را به یک مسیر منتهی کرده بودند که موجب تراکم شده و بعلاوه زمانی که یک کاروان وی آی پی می‌خواسته در مراسم حج حضور به هم برساند به حجاج توقف دادند که مسیری برای آنها باز کنند. همه این مسائل در کنار هم باعث وقوع این حادثه شده است.

نماینده مردم شهررضا افزود: اشکال دیگر که وجود داشت این بود که خیمه‌هایی که در مسیر تعیین شده قرار داشت محصور شده بود در نتیجه سعودی‌ها با این اقدام راه فرار را تنگ کرده و غیر ممکن ساخته بودند.

حیدرپور تاکید کرد: ‌ازدحام، گرمی هوا و محصور کردن همه مسیرها به یک معبر که آن معبر هم محصور شده ناشی از بی تدبیری و نبود مدیریت در مجموعه سعودی بود که منجر به حادثه شده و متاسفانه بعد از چنین اتفاقی به جای این که سعودی‌ها از مدیران بعثه سایر کشورها کمک بگیرند کار را به تنهایی بر عهده گرفته و از امکانات و کمک‌های دیگر بعثه‌ها کمک نگرفتند.

انتهای پیام

کد N971719

وبگردی