آفتاب

فابیوس: امیدواریم اهداف روسیه در سوریه مشخص شود

فابیوس: امیدواریم اهداف روسیه در سوریه مشخص شود

وزیر خارجه فرانسه با تاکید بر اینکه "قبول اسد به عنوان بخشی از آینده سوریه ما را به شکست سوق می‌دهد" ابراز امیدواری کرد اهداف و نیات روسیه درباره سوریه طی روزهای آتی روشن می‌شود.

وزیر خارجه فرانسه با تاکید بر اینکه "قبول اسد به عنوان بخشی از آینده سوریه ما را به شکست سوق می‌دهد" ابراز امیدواری کرد اهداف و نیات روسیه درباره سوریه طی روزهای آتی روشن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روسیا الیوم، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در کنفرانسی مطبوعاتی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد: قبول این مساله که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه بخشی از آینده سوریه باشد، ما را به شکست سوق می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه افراطی‌ها از توقف مذاکرات صلح در خاورمیانه استفاده می‌کنند، گفت: شش میلیون پناهنده در سوریه وجود دارد که این خود یک چالش بزرگ است و باید مسوولیت این فاجعه را به صورت مشترک پذیرفت.

فابیوس با تاکید بر لزوم حمایت از شهروندان سوری گفت: فرانسه با جدیت براساس نقشه راهی که مشخص شده، گام برمی‌دارد.

این مقام فرانسوی ادامه داد: درباره روند صلح در سوریه با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل گفت‌وگو خواهیم کرد اما من به این عنوان شک دارم چراکه هیچ اثری از صلح نمی‌بینم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت سوریه به شدت فاجعه‌بار است، گفت: نشست‌هایی در این زمینه بدون حضور کشورهای عربی ممکن نیست.

فابیوس درباره موضعگیری اخیر روسیه درخصوص بحران سوریه نیز گفت: نیات روسیه در سوریه هنوز روشن نیست و من امیدواریم که این مقاصد طی روزهای آتی روشن‌سازی شود.

فرانسه افزایش اعزام نیروهای روسی جدید به سوریه را باعث توقف تلاش‌ها و گفت‌وگوها در سوریه دانست و از مسکو خواست درخصوص این حمایت‌ها توضیح دهد.

روسیه پس از اعتراف به افزایش حمایت نظامی در سوریه، در سطح بین‌المللی با انتقاداتی مواجه شد تا جایی که برخی کشورها به جنگنده‌های روسی که به سوریه پرواز می‌کردند اجازه ورود به حریم هوایی‌شان را ندادند. همزمان کرملین اعلام آمادگی کرد در صورتی که دمشق بخواهد، نیروهای روس را به این کشور اعزام می‌کند.

این مقام فرانسوی در ادامه با اشاره به اینکه لبنان در دوره اخیر، حوادث بسیاری را پشت‌سر گذاشته تاکید کرد: باید از لبنان برای خروج وضعیت فعلی حمایت کرد.

وی ادامه داد: ما با حضور بان کی مون درباره شرایط و مسائل مختلف لبنان با ایرانی‌ها و عربستانی‌ها گفت‌وگو خواهیم کرد تا لبنان از این وضعیت خارج شود.

وزیر خارجه فرانسه در پایان تاکید کرد: ما باید برای حل درگیری دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و نیز از سرگیری مذاکرات صلح میان دو طرف تلاش کنیم.

انتهای پیام

کد N971642

وبگردی