آفتاب
حزب تمدن اسلامی:

کمترین تردیدی در بی‌کفایتی عربستان برای اداره حج وجود ندارد

کمترین تردیدی در بی‌کفایتی عربستان برای اداره حج وجود ندارد

حزب تمدن اسلامی تاکید کرد: در حادثه منا بی‌كفایتی عربستان یكبار دیگر به جهانیان ثابت شد و اگر كمترین تردیدی در این عدم صلاحیت در اداره حج و ایجاد امنیت حجاج وجود داشت از بین رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر حزب تمدن اسلامی با صدور بیانیه ای شهادت حجاج ایرانی در حادثه منا را تسلیت گفت و تاکید کرد: بی‌كفایتی رژیم دست‌نشانده عربستان یكبار دیگر به جهانیان ثابت شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

فاجعه غم‌بار منا و شهادت مظلومانه بیش از هزار و چهارصد نفر از حجاج بیت‌اله الحرام و مجروح و مصدوم شدن صدها تن از این زائران حرم الله، قلب جهانیان بویژه مسلمانان و شیعیان عالم را جریحه‌دار و داغدار كرد. و در این بین شهادت مظلومانه زائران و حجاج ایرانی، زخمی عمیق در دل و جان آحاد ملت ایران ایجاد كرد.

بی‌كفایتی رژیم دست‌نشانده عربستان یكبار دیگر به جهانیان ثابت شد و اگر كمترین تردیدی در این عدم صلاحیت و بی‌كفایتی در اداره حرمین شریفین و ایجاد امنیت حجاج بیت‌الله الحرام وجود داشت از بین رفت و مشخص شد كه حكومتی كه در یك سال چندین سهل‌انگاری از جمله فاجعه عظیم منا را موجب گردیده، به هیچ‌ وجه صلاحیت حفظ جان زائران و اداره حرمین شریفین را كه متعلق به همه مسلمانان است، ندارد.

بدون شك رژیم مزدوری كه با حمایت همه جانبه از گروه‌های تروریستی تفكیری و داعشی، دستش تا مرفق در خون مسلمانان و شیعیان جهان در عراق،  سوریه،  بحرین و كشتار ناجوانمردانه مردم مظلوم یمن آغشته است، دیگر نمی‌تواند عنوان خادم‌الحرمین برخود نهد و محكوم است.

حزب تمدن اسلامی ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواحنا فدا و مقام معظم رهبری مدظله العالی و خانواده‌های داغدار این مصیبت بزرگ، برای همه مجروحان و آسیب‌دیدگان از خداوند بزرگ استدعای شفا و عافیت دارد.

حزب تمدن اسلامی»

کد N971633

وبگردی