آفتاب
/فاجعه منا/

میرلوحی: سرزمین مقدس الهی باید از چنگ آل سعود بیرون بیاید

میرلوحی: سرزمین مقدس الهی باید از چنگ آل سعود بیرون بیاید

یک استاد دانشگاه امام صادق (ع) تأکید کرد: مقدس ترین سرزمین جهان باید از چنگ یک قوم وحشی بیرون بیاید.

یک استاد دانشگاه امام صادق (ع) تأکید کرد: مقدس ترین سرزمین جهان باید از چنگ یک قوم وحشی بیرون بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره راه حل جلوگیری از وقایعی مثل فاجعه منا، اظهار کرد: بر اساس قرآن، منطق و عقل خداوند این سرزمین مقدس را برای مردم قرار داده است و اینجا نه برای ایران،‌ نه عربستان،‌ نه عراق و نه دیگر کشورهاست و برای خداست. هیچ کس نمی‌تواند بر آن چنبره بیاندازد و بخواهد قدرت خود را بر آن اعمال کند و این سرزمین مقدس الهی باید از چنگ این قوم وحشی بیرون بیاید.

وی ادامه داد: این سرزمین باید آزاد باشد مثل برخی مناطق آزاد در کشور خودمان آن سرزمین مقدس باید از قوانین حاکمیتی یک دولت و جریان آن هم حکومتی که هیچ بویی از آزادی و انتخابات و انسانیت نبرده به دور باشد. عقب افتاده ترین، مرتجع‌ترین، ظالم‌ترین و زورگوترین دولتی که در دنیا حاکم است دولت آل سعود است. بقیه دولت‌ها به ظاهر تظاهر به انتخابات می‌کنند اما در این کشور حتی زن‌ها اجازه رانندگی ندارند.

میرلوحی تصریح کرد: این حکومت چطور اجازه دارد بزرگترین اجتماع بشری و یک تجمع چند میلیونی را برگزار کند؛ برگزاری مراسم حج دست کم باید از دست حکومت آل سعود بیرون بیاید و در قالب و به کمک سازمان کنفرانس اسلامی، شخصیت‌ها، اساتید و دانشگاهیان اسلام اداره شود و همه در آن نقش داشته باشند.

وی با اشاره به فاجعه منا یادآور شد: هر کس در حرم الهی وارد می‌شود باید در امن و امان باشد و ما این جنایت آل سعود را محکوم می‌کنیم. به خاطر اینکه یک شاهزاده خبیثی با ده‌ها ماشین و تکبر می‌خواهد وارد آنجا شود و به خیال خودش به شیطان سنگ بزند در حالی که خودش شیطان اصلی است.

این استاد دانشگاه افزود: در آن سه مسیر 3 میلیون حاجی در حال تردد بودند و به خاطر یک فرعون یکی از سه مسیر را بستند یعنی راه یک میلیون حاجی که غیر از مسلمان و حاجی بودن هر کدام یک انسان هستند بسته شد. آنها میلیون‌ها نفر را کنار زدند و درب را به رویشان بستند تا یک شاهزاده عبور کند در حالی که این برخورد با حیوان هم صحیح نیست آنها هزاران انسان را زیر دست و پا له کردند تا یک شاهزاده‌ای عبور کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این جنایت آل سعود همان بربریت ابولهب و ابوجهل است و باید توسط همه آزادگان جهان محکوم شود این مسأله فقط اسلامی یا مربوط به ایران نیست بلکه به جهان و انسانیت ربط دارد. باید این حرکت وحشیانه آل سعود که خود را مالک الرغاب می‌دانند و انسان‌های غیرقوم و قبیله خود را مثل اسرائیلی‌ها آدم حساب نمی‌کنند، محکوم شود و مقدس‌ترین سرزمین عالم از دست آنها بیرون بیاید.

انتهای پیام

کد N971614

وبگردی