آفتاب
یک فعال دانشجویی:

روحانی از حقوق بشر ایران در سازمان ملل دفاع کند

روحانی از حقوق بشر ایران در سازمان ملل دفاع کند

عضو شورای مرکزی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا)، گفت:رئیس جمهور به عنوان نماینده مردم باید از حقوق بشر ایران در سازمان ملل دفاع کند.

عضو شورای مرکزی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا)، گفت:رئیس جمهور به عنوان نماینده مردم باید از حقوق بشر ایران در سازمان ملل دفاع کند.

امین اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به حضور آقای روحانی در اجلاس سالانه ی سازمان ملل، به نظر می رسد بهتر است تا ایشان به عنوان نمایند ملت شریف ایران در حوزه ی حقوق بشر سخنانی ایراد کنند. پیشنهاد می کنم جناب رییس جمهور در مورد نقش تخریبی آمریکا در برخی از تحولات منطقه غرب آسیا به ویژه حضور تکفیری ها صحبت کند.

وی ادامه داد: ریس جممهور کشورمان می تواند با طرح صحبت هایی چهره واقعی آمریکا و سازمان ملل را برای جامعه جهانی نمایان کند. یکی از مسائلی که باید در سخنرانی در مجمع عمومی بیان شود مسئله جنایات غزه و فلسطین است.تجاوز بی رحمانه رژیم صهیونیستی به خاک و خوون کشیدن و آواره کردن کودکان، زنان و مردم بی گناه غزه باید در این سخنرانی برای همگان بیش از پیش تبیین شود تا ابعاد مختلف شکست مفتضحانه اسرائیلی ها از تریبونی به این مهمی به گوش جهانیان برسد.

این فعال دانشجویی افزود : نکته دیگری که در سازمان ملل متحد باید طرح شود، مسئله تحرکات داعش و حمایت کشورهایی همچون آمریکا از این گروه های تکفیری-تروریستی است، بررسی این موضوع که سازنده این گروهک تروریستی کیست باید جز مهمترین محورهای متن سخنرانی روحانی باشد.

وی گفت:همچنین نقش موثر آمریکا در کودک کشی مردم غزه و یمن اقدامات حمایتی آمریکا از اسرائیل و عربستان باید یکی از موضوعات مطرح شده از سوی رئیس جمهور در چنین گردهمایی بین المللی باشد. آمریکا که مدعی حقوق بشر است در حمایت از مردم مظلوم غزه نه تنها تلاشی نکرد بلکه با دادن کمک های تسلیحاتی و مالی باعث ریخته شدن خون بسیاری از زنان و کودکان بی گناه شد.

اسدی ادامه داد: مواضعی که آمریکا در خصوص از بین بردن داعش اتخاذ می‌کند جنبه تبلیغاتی دارد و به دنبال انحراف افکار عمومی از اصل ماجراست و لذا به این دلیل نیاز است روشنگری خوبی در سازمان ملل متحد صورت گیرد ، می توان بیان داشت که آمریکا یکی از برجسته ترین و بزرگترین حامیان مالی و تسلیحاتی داعش است.

وی یادآور شد: آمریکا که ایران را به عنوان ناقض حقوق بشر معرفی می‌کند و در گزارشات خود به این موضوع خلاف واقع دامن می‌زند، خودش از جمله بزرگ ترین نقض کنندگان حقوق بشر در جامعه جهانی در طول تاریخ است در کشور آمریکا که دولت آن مدعی رعایت حقوق بشر است، حتی یک فرد یا کارگر اجازه اعتراض نسبت به پایمال شدن حقوقش را ندارد و در صورت بروز اعتراض به شدت با وی برخورد می‌شود که تا کنون تصاویر وفیلم های متعددی از نوع برخورد پلیس با این افراد در خروجی رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفته است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: جنایات آمریکا در ماجرای هیروشیما و ناگازاکی، تجاوز به افغانستان و عراق و... هنوز هم در ذهن ها ماندگار است و نام آمریکا یاد آور جنایات زیادی در طول تاریخ بوده و خواهد بود که طبق نظر کارشناسان البته ابعاد مختلفی از نقض حقوق بشر توسط آمریکا در آینده‌ای نزدیک مشخص خواهد شد.

اسدی در پایان خاطرنشان کرد : به هرحال انتظار می‌رود رئیس جمهور کشورمان به عنوان نماینده ایران اسلامی و تفکر انقلابی چهره کشورهای متجاوزی همچون آمریکا، اسرائیل و ... را برای جامعه جهانی تنویر کرده و پشت پرده تحولات منطقه که همان دخالت کشورهای غربی و استکباری است را تشریح کرده و موارد فوق را در سخنرانی خود جای دهد.همچنین کلید داری کعبه باید از آل سعود گرفته شود و به دست مجمع اسلامی داده شود؛ چرا که این حکومت توانایی اداره حج را ندارد.

انتهای پیام

کد N971583

وبگردی