آفتاب

بلند پروازی های یک جمهوریخواه با توهم ترور رهبران ایران

بلند پروازی های یک جمهوریخواه با توهم ترور رهبران ایران

یکی از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشنهاد ترور مقامات ارشد ایران در صورت اجرایی نشدن برجام را داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، سناتور «تد کروز» در اظهارتی عنوان داشت که اگر مقامات ایران به سمت ساخت تسلیحات هسته ای بروند باید آنها ار ترور کرد. 

کروز در ادامه در اظهاراتی که نشان می داد اطلاعات چندانی درباره آخرین تحولات مربوط به موضع هسته ای ایران ندارد با انتقاد از برجام عنوان داشت که اگر به مقام ریاست جمهوری برسد در همان روز اول توافق هسته ای حاصل شده میان ایران و کشورهای ۱+۵ را پاراه می کند.

وی همچنین در اظهاراتی بی شرمانه در خصوص فرهنگ شهادت عنوان داشت: اگر رهبران ایران موضع ما را درک نکنند آنگاه ما آنها را به «۷۲ تن» معرفی می کنیم. 

کروز پیشتر و در زمان بررسی برجام در کنگره آمریکا خواستار آن شده بود که که کنگره آمریکا باید از طریق لایحه تامین منابع مالی دولت، کابینه باراک اوباما را تحت فشار بگذارد تا اطلاعات بیشتری درباره توافق اتمی با ایران به کنگره ارائه کند.

وی همچنین عنوان داشت بود که هرگونه مصوبه برای تامین بودجه دولت فدرال پس از ۳۰ سپتامبر باید دولت آمریکا را ملزم کند که اطلاعات بیشتری از توافق اتمی با ایران به کنگره بدهد. او به طور خاص، خواستار "توافق های محرمانه جانبی" شده است که شامل چگونگی بازرسی ها از تاسیسات اتمی ایران می شود.

کد N971453

وبگردی